Estàs aquí: Inici > Recomanacions del farmacèutic > A l’estiu, el farmacèutic et recomana que cuidis dels teus ulls

A l’estiu, el farmacèutic et recomana que cuidis dels teus ulls

28 juliol 2016

Infografia-Verano-Cuidado-Ocular-CGCOF-2016-A4-150pppEl sol és fonamental perquè existeixi vida, és imprescindible perquè el nostre organisme sintetitzi vitamina D, però l’abús del sol pot produir danys en el nostre cos al que no són aliens els nostres ulls. Tots som conscients que en l’estiu estem sota el sol més temps del desitjable, per això protegim la nostra pell, evitem les hores de màxima exposició i sabem que, encara sota els núvols, la llum ultraviolada va afectant la nostra pell. Però no tots som conscients que el sol danya el teixit més sensible del nostre cos: el del nostres ulls.

El Consejo de Colegios Oficiales de Farmacéuticos, a través de la Vocalia Nacional d’Òptica i Acústica, ha engegat una campanya sanitària sota el lema Viu l’estiu, però cuida els teus ulls!, amb la finalitat de promoure la protecció solar ocular entre la població.

S’ha elaborat una infografia informativa perquè els farmacèutics puguin traslladar a la població que l’exposició solar és acumulativa, i que per tant si no es protegeixen els ulls, o ho fan amb ulleres de sol sense garantia sanitària, poden aparèixer lesions oculars.

Recomanacions del  farmacèutic

• Utilitzar ulleres de sol adequades, que han de reunir una sèrie de requisits imprescindibles de seguretat i de filtrat adequat de les radiacions perjudicials.
  • Adquirir les ulleres de sol en establiments sanitaris, amb les adequades garanties, indicades en la seva etiqueta, entre altres marcat CE, indicacions d’ús i cures, tipus de filtre.
  • Comprovar que les ulleres no presentin arestes, ni lents esgarrapades o deformades, que produeixin aberracions i/o alteracions cromàtiques.
  • Tenir especial cura amb els nens i adolescents, ja que el seu ull està en formació i el cristal·lí que té una important funció de filtrat de la llum ultraviolada no està perfectament format. No val comprar-nos unes ulleres de moda i de marca per a nosaltres i per als nens unes de joguina.
  • Evitar les hores de màxima insolació, especialment en esportistes i en treballadors que exerceixen el seu treball a l’aire lliure i usar una ullera de sol adequada a aquestes circumstàncies, que a més són un factor afegit de protecció davant qualsevol impacte en aquestes activitats.
  • Extremar la protecció pacients que han estat sotmesos a cirurgies oculars.
  • Protegir-nos especialment amb ulleres de sol polaritzades de les superfícies que reflecteixen la llum solar, com el mar o la sorra clara.
  • Vigilar l’ús d’alguns medicaments antihistamínics, antibiòtics, quimioterápicos, anticonceptius, antipsoriásicos i tranquilizantes.
  • Finalment, tenir en compte la tonalitat de les lents, unes lents molt fosques, però de mala qualitat no ens protegeixen de les lesions ocasionades pel sol, perquè només afecten a la llum visible i no a la ultraviolada, no obstant això unes lents clares però de bona qualitat filtren la llum ultraviolada adequadament. A més les lents fosques, però de mala qualitat faran que es dilati més nostra pupil·la i penetri encara més la llum ultraviolada en els nostres ulls.

Font i més informació:
Campaña ¡Vive el verano, pero cuida tus ojos! (via Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos)

Potser també t’interessa: