Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Actualització en gestió de l’oficina de farmàcia (Fòrum MGOF)

Actualització en gestió de l’oficina de farmàcia (Fòrum MGOF)

9 juny 2017
gestio-OF-COFB (3)

Carme Permanyer, Secretària Tècnica del COFB, i Aina Surroca, vocal del Col·legi

El 20 d’abril a la seu del COFB va tenir lloc la conferència “Punts clau de la facturació al Servei Català de la Salut (SCS) i mútues”, un acte presentat per Aina Surroca, vocal de la Junta de Govern i responsable de la Comissió delegada de formació continuada, en el marc del Fòrum MGOF (Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia del Col·legi). Surroca va destacar la importància d’actualitzar els coneixements dels processos de facturació, aspectes bàsics del dia a dia de l’activitat del farmacèutic però també elements claus per a la gestió de la farmàcia. Va recordar que aquesta activitat està emmarcada en la formació i actualització en gestió de l’oficina de farmàcia.

La conferència va ser impartida per M. Carme Permanyer, Secretària Tècnica del COFB que, amb l’objectiu d’extraure el màxim rendiment de les dades dels documents de facturació proporcionats pel COFB, va repassar els punts claus del procés de facturació.

En primer lloc, es va referir a la nomenclatura dels diferents imports, derivats de la complexitat del procés de facturació i que és conseqüència de l’aplicació de les diferents normatives per al control de la despesa farmacèutica, tant de nivell autonòmic (taxa) com nacional. Va detallar el càlcul de les deduccions, així com el càlcul dels preus i marges dels medicaments i altres productes finançats. A continuació va explicar les diferents etapes del procés de facturació comú per al CatSalut i les mútues i, finalment els conceptes i les dades dels documents de liquidació i facturació de l’apartat “Dades econòmiques” de la web de col·legiats.

En segon lloc, va recordar que el circuit de lliurament de cupons precinte consisteix a assolir el percentatge mínim de coincidència entre els cupons dispensats en el sistema de recepta electrònica i els cupons enviats al CatSalut, establert en el Concert i que ha de ser, com a mínim del 99% (o 99,5% si hi ha un avís previ de no coincidència). Va remarcar que l’objectiu del lliurament dels cupons és el control de la qualitat de la dispensació i que, en cap cas s’utilitza per a la facturació. Finalment va recordar les recomanacions per garantir la qualitat del procés de facturació.

Per últim, va explicar les utilitats del Portal de Serveis del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, concretament la generació dels informes de dispensació, comentant en detall la informació continguda i la seva utilitat.

Altres notícies relacionades amb el Fòrum MGOF, via Blog: