Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Àgora Sanitària finalitza l’any amb 90 edicions de cursos realitzades, la xifra més alta des que va començar el 2010

10 març 2016

logo_agora-690x196Àgora Sanitària, el portal de formació online creat pels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid, ha finalitzat l’any amb la realització de més de 90 edicions de cursos, la xifra més alta des que va començar el 2010. Amb la potenciació de la formació online, es busca que els farmacèutics puguin compatibilitzar més fàcilment l’àmbit laboral amb la formació, i d’aquesta manera, accedir a un ampli catàleg formatiu classificat en cinc grans àrees: indicació en símptomes menors, gestió farmacèutica, farmacoteràpia, dermocosmètica i altres tractaments com la fitoteràpia i homeopatia.

Creix l’interès per formació relacionada amb indicació en símptomes menors

En total s’han engegat 14 nous cursos. Tots ells seguint una metodologia eminentment pràctica, i la majoria corresponien a l’àrea d’indicació en símptomes menors. Aquest és el cas, per exemple, del curs “Infeccions vaginals i higiene íntima”, en el qual es van donar les claus per diferenciar les infeccions que poden ser motiu de consulta, saber en quins casos derivar al metge per al diagnòstic i conèixer els tractaments que poden recomanar-se des de la farmàcia; o bé el de “Recomanació farmacèutica en l’insomni”, amb el qual es perseguia que el farmacèutic pogués ajudar a millorar la qualitat del somni en les diferents etapes de la vida (gestació, menopausa o vellesa) i en el paper que la farmàcia té en la deshabituació a les benzodiacepines.

L’impuls a aquesta àrea formativa persegueix donar resposta a la demanda dels farmacèutics de tenir més eines a l’hora d’oferir consell sanitari sobre símptomes menors. Tot això amb la finalitat d’optimitzar la recomanació farmacèutica i aportar un valor afegit a l’usuari.

Al seu torn, Àgora Sanitària també ha apostat pel maneig de patologies de gran impacte social, com la salut mental i la disfunció erèctil, així com actualitzacions sobre el rol de la farmàcia en pacients amb VIH o Hepatitis C, o bé al pacient amb atòpia, en el qual, a través d’un seguiment i la correcta recomanació es mantenen controlats els brots que sofreixen els pacients.

Es consolida com a portal de formació sanitària a la resta de COFs espanyols

Durant el 2015, Àgora Sanitària ha comptat amb 10.041 inscripcions i els participants acumulats des de 2010 – en total 15.014– s’ha incrementat un 19% respecte el 2014. El fet que gairebé la meitat d’aquests usuaris –el 41%– provinguin d’altres col·legis farmacèutics espanyols, i no únicament dels de Barcelona i Madrid, consolida a Àgora Sanitària com a portal de referència en formació sanitària a nivell nacional. Al seu torn, materialitza un dels seus principals objectius: ser una plataforma de formació online oberta i útil per a tots els professionals de la farmàcia, independentment del seu àmbit d’exercici.

Més cursos lligats a la millora de la intervenció en pacients complexos i a l’esport

Un dels objectius d’Àgora Sanitària de cara a 2016 és completar el catàleg de cursos amb iniciatives lligades a la millora de la intervenció en pacients complexos i així com abordar temes que estan adquirint més importància a la societat i a la farmàcia, com és el cas de l’esport i la nutrició. Algunes accions que es van a oferir en aquesta línia són “Símptomes menors en pacients complexos”, “Identificació i resolució de PRM en pacients amb tractament per a patologies cardiovasculars” o “Nutrició i complementació esportiva”, així com “Novetats en Dependència alcohòlica”.

Gràcies als acords amb la indústria farmacèutica s’aconsegueix fer més accessible la formació a través del seu patrocini, doncs els cursos tenen un cost d’inscripció amb descompte o fins i tot en alguns casos ser gratuïts.

Més de 300 farmacèutics ja han assistit a l’Aula Àgora a Infarma Madrid 2016

Durant els tres dies del Congrés i Saló Infarma Madrid 2016, que finalitza avui, 10 de març, Àgora Sanitària està oferint tallers pràctics a l’Aula Àgora. Més de 300 farmacèutics ja han assistit a les sessions, de 45 minuts cadascuna, en les quals han rebut formació relacionada amb els millors consells nutricionals i alimentaris per a una correcta intervenció farmacèutica.

Els últims 5 tallers que s’impartiran avui se centren en la fitoteràpia digestiva, la farmàcia i l’esport, els problemes associats amb la medicació en risc cardiovascular, la dependència alcohòlica i la disfunció erèctil. Com a complement, també s’ha habilitat una food truck on s’ofereix als assistents una tapa saludable relacionada amb el taller en el qual prèviament hagin participat.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (també la pots consultar a la Sala de Premsa del web www.cofb.org).