Estàs aquí: Inici > Destacats > El retard en els pagaments, el manifest de col·legis sanitaris i la cigarreta electrònica, als mitjans el mes de setembre

6 octubre 2015
Captura de pantalla 2015-09-27 a les 18.46.03

Joan Calduch, tresorer del COFB, entrevistat a Telemadrid

Nou retard en el pagament a les farmàcies catalanes

Aquest mes de setembre, el deute de la Generalitat amb les farmàcies ha ascendit als 236M d’euros. El passat dia 7 tornàvem a denunciar el retard en els pagaments: al setembre, l’Administració hauria d’haver fet efectiva la factura dels medicaments que els farmacèutics van dispensar al juliol (121,5M€), que se suma a la que tenia pendent de juny (115M€). Se’n van fer ressò El País, La Razón, El Punt Avui, 20 minutos, i el Diari de Girona en les seves edicions impreses. Quant als mitjans online, la notícia va aparèixer a l’ACN, ABC, El Mundo, El País, El Periódico, VilaWeb, El Confidencial, Te Interesa, La Sexta, Directe.cat, Catalunya Press, Al Dia i El Dia. I també als mitjans especialitzats Con Salud, Acta Sanitaria, Diario Médico, Diario Farma, Correo Farmacéutico, Redacción Médica, El Farmacéutico, imFarmacias. D’altra banda, Gestiona Ràdio i Telemadrid (del minut 35’45” al 36’21”) van entrevistar Joan Calduch, tresorer del COFB, i La Cope a Jordi Casas, vicetresorer. A finals de mes, El Economista publicava un article sobre la despesa farmacèutica.
Captura de pantalla 2015-09-27 a les 18.54.52

El TN migdia de TV3 es van fer ressò del manifest

Manifest sobre el sistema sanitari català

El dimecres dia 9 vàrem fer públic, juntament amb la resta de col·legis sanitaris, un manifest sobre el sistema sanitari de Catalunya en el moment polític actual. Van publicar la notícia El Periódico (1, 2),  ARA, La Vanguardia, El País, ACN, 324, Diari de Tarragona, Regió 7, Crónica Global, Directe.cat, Empordà, Vilaweb. I  també la premsa especialitzada Diario Médico, Con Salud, El Farmacéutico, IM Médico Hospitalario, Acta Sanitaria. El Telenotícies Migdia de TV3 (del minut 19’09” al 19’45”) també va dedicar un tall a aquesta qüestió, i el programa Metròpoli de Ràdio 4 va entrevistar Francesc Pla, vicepresident del COFB (del minut 46’09” al 53’40”).
Captura de pantalla 2015-09-27 a les 18.56.37

La vocal del COFB, Mercè Barau, entrevistada al programa 8 al Dia de 8TV

Posicionament sobre l’anunci de la venda de la cigarreta electrònica a les farmàcies

Durant el mes de setembre també ha sigut notícia als mitjans el debat entorn a la venda de la cigarreta electrònica a les farmàcies. El Col·legi es va posicionar en contra des del primer moment i la vocal del COFB Mercè Barau va demanar al conseller Boi Ruiz que es posicionés sobre el tema en la presentació de l’ICO com a nou centre col·laborador de l’OMS en el control del tabac. Barau va atendre diversos mitjans que se’n varen fer ressò:  la noticia va aparèixer al TN Migdia de TV3 (del minut al 24’45” al 26’35”), al programa 8 al dia de 8TV (del minut 17’18” al 18’45”), i al BTV Notícies de BTV, i també a la premsael Punt Avui, el Diari de Tarragona, 20 Minutos, La Razón, Europa Press (1, 2), La Vanguardia, La Información, i Te Interesa. Quant a la premsa especialitzada: Con Salud, Redacción Médica (1, 2), i imFarmacias. El COF de Granada també ho va publicar al seu web.  A la ràdio, el debat va ser notícia al programa Catalunya Vespre de Catalunya Ràdio (del minut 27’50’’ al 29’30’’), a El Matí Cope de Catalunya i Andorra (del minut 7’55” al 14’59”), al programa “Tot a l’hora” de Ràdio Arenys (cal accedir a la secció del programa i seleccionar l’àudio del dia 16/09, de 1h 38’ 40” a 1h 49’ 52”), i també al “I… Com estàs de salut” de Mataró Ràdio (podcast del dia 21/09 del 29’29” al 44’41”).
Captura de pantalla 2015-09-27 a les 19.02.23

Els Matins de TV3 parlen de l’extensió del programa de cribratge de càncer de colon

S’estén el programa de cribratge de càncer de colon

Vàrem encetar el mes amb la notícia de l’ampliació del programa de detecció de càncer de còlon i recte a totes les comarques de Barcelona. En van parlar La Vanguardia, La Torre de Palau, Redacción Médica i Correo Farmacéutico. A la televisió, la notícia va aparèixer a Els Matins de TV3 (a partir del 13’17”) i va recollir declaracions del farmacèutic Rafael Castelló de Ciutat Vella, i a Notícies TeleB de la Televisió de Badalona (del minut 2 al 4’51”), que va comptar amb les paraules de la farmacèutica Àngels Pascual.
Infosalusplantasmed

Infosalus (Europa Press) va recollir la informació enviada a la nota de premsa