Estàs aquí: Inici > Destacats > Nou copagament als serveis de farmàcia hospitalaris: “La mesura discrimina unes patologies respecte a les altres”

1 octubre 2013

Després d’analitzar la resolució del Ministeri de Sanitat publicada al BOE el 10 de setembre, el vocal d’Hospitals del Col·legi de Farmacèutics, Tomàs Casasín, considera que “la mesura discrimina unes patologies sobre altres sense cap tipus de criteri clínic”. 42 principis actius i 150 presentacions farmacològiques que es dispensen als serveis de farmàcia dels hospitals, a pacients no hospitalitzats, han quedat subjectes al copagament farmacèutic d’acord amb la resolució. Casasín opina que la mesura del copagament presentada “no té sentit com a mesura dissuasòria d’acumulació de medicaments en el domicili del pacient ja que de manera majoritària es dispensa medicació per a 30 dies i estem parlant de medicaments molt controlats”.

tcasasin

Tomàs Casasín, vocal d’Hospitals del COFB

Segons el Vocal d’Hospitals del Col·legi, a més, “s’ha estimat que el nivell de recaptació derivat amb prou feines arribaria al 0,1% del capítol de medicaments de programes de dispensació hospitalària (MHDA)”. També afegeix que el cobrament als pacients no es pot fer actualment degut a què el sistema hospitalari públic català no compta amb l’estructura informàtica i administrativa per poder realitzar aquest copagament.

La mesura afecta majoritàriament a pacients crònics amb patologies greus i amb tractaments de preu elevat:

–       Càncer cerebral (glioma), de còlon i recte, de pulmó, de mama, de ronyó, de pàncrees, sarcoma, pròstata, leucèmies i limfomes
–       Hepatitis C
–       Psoriasi
–       Artritis reumatoide
–       Asma amb IgE elevada
–       Infecció virus respiratori sincitial (VRS)
–       Hiponatrèmia SIADH
–       Infecció per Clostridiu