Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Nova edició del curs d’aromateràpia científica

Nova edició del curs d’aromateràpia científica

23 març 2016
aromaterapia-cientifica (3)

Aula del curs d’aromateràpia científica del COFB

L’aromateràpia és la utilització d’olis essencials amb finalitats terapèutiques. Es tracta d’una teràpia natural basada en l’activitat terapèutica de les molècules bioquímiques que componen els olis essencials. Molt concentrats i bioquímicament definits, els olis essencials són eficaços en nombrosos i variats camps.

“L’aromateràpia com a tal o com a suport de tractaments convencionals o altres tractaments naturals, es presenta com una eina terapèutica a tenir en compte en la farmàcia comunitària. Cal, però, que el farmacèutic conegui els fonaments científics de l’aromateràpia i com aplicar els olis essencials com a eina terapèutica, sabent com utilitzar-los en funció de cada patologia, a fi de donar un consell de qualitat, eficaç i segur, i racionalitzar el seu ús” explica María José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del Col·legi. És per tot això que el Col·legi va organitzar el passat mes de febrer una nova edició del curs “Aromateràpia científica” en què es van abordar aquests conceptes i l’aplicació pràctica dels olis essencials per a les diferents vies d’administració en els problemes de salut que afecten als diferents sistemes (respiratori, circulatori, digestiu, etc) i posologies i evitar possibles toxicitats..).

aromaterapia-cientifica (1)

El docent del curs, Alfredo Fernández

El curs, coordinat per Alonso, va estar impartit per Alfredo Fernández, llicenciat en farmàcia, graduat en naturopatia, format en aromateràpia científica i medicinal, Collège International d’aromathérapie, Dominique Baudoux (2014), responsable de formació de Pranarôm Espanya.

Els assitents al curs el van valorar molt positivament (valoració global per sobre de 9 sobre 10) i van destacar la claredat de la exposició del professor, així como el seu domini de la matèria i capacitat de motivació (qualificació de 10 sobre 10). El 100% de els participants va considerar que el curs havia cobert les seves necessitats de formació en la matèria i el 95% que el que havia aprés era aplicable al seu lloc de treball i van demanar l’organització de més cursos pràctics d’aromateràpia. “Estem molt satisfets de els resultats d’aquest curs i prenem nota de la demanda de els alumnes per organitzar nous cursos d’aprofundiment” matisa Alonso.

Saber-ne més…

Coneguts des de fa mil·lennis en les civilitzacions antigues, els olis essencials han ressorgit en les últimes dècades no únicament com a via d’estimulació dels sentits sinó també com a eina efectiva per tractar moltes patologies.

El terme aromateràpia, creat el 1928 pel farmacèutic francès René Maurice Gattefossé, designa la utilització d’olis essencials extrets de plantes aromàtiques per tractar problemes i millorar la salut i el benestar.

Segons l’escola francesa, l’aromateràpia científica es basa en una metodologia rigorosa fonamentada en dades científiques. Aquestes joies naturals són un excel·lent suport a la medicina clàssica que complementa perfectament altres teràpies naturals o al·lopàtiques.

Potser també t’interessa:

Amb la col·laboració de:

pranarom-aceites

2 Comentaris

1. Joan Maria Serra Mandri

Molt interessant aquest curs, res a dir.

Però sento molt que la vocalia no hagi fet el possible perquè tinguéssim una conferència sobre el tema aprofitant l’estada a Barcelona, avui, de Pierre Franchomme, un dels pares de l’aromateràpia actual, autor de publicacions com “L’aromatherapie exactement”.
    Les seves publicacions d’articles i investigacions són cabdals en aquesta branca de la fitoteràpia.
    Aquesta persona, que ha impartit conferències arreu del món, que col·labora amb docents de la Universitat de Barcelona, entre d’altres, hauria d’haver parlat al Col·legi.
    S’hauria d’haver fet un esforç perquè pogués tenir una intervenció magistral al Col·legi de Farmacèutics.

• Benvolgut sr. Serra,

Ens consta que el vocal d’Homeopatia i Plantes Medicinals del Col·legi l’ha contestat per donar-li resposta.
      Moltes gràcies pel seu comentari.