Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Pilar Gascón, vocal del Col·legi i secretària del Consell, ingressa a la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

8 juny 2016
pilar-gascon-nomenament-RAFC

Pilar Gascón, nomenada Acadèmica Corresponent de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

“De la farmàcia clínica als serveis farmacèutics, a través de la formació continuada i el desenvolupament professional continuat” va ser el discurs llegit per Pilar Gascón en el seu ingrés com a Acadèmica Corresponent a la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya (RAFC) el passat 23 de maig. La presentació va anar a càrrec de l’Acadèmic Numerari Jaume Casas. Gascón és vocal d’Investigació i Docència del Col·legi i secretària del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya.

“Per a l’exercici del farmacèutic que necessita i exigeix la societat del segle XXI, la formació continuada del farmacèutic comunitari ha de proporcionar coneixements però també ha de contribuir a enriquir l’activitat professional” és una de les principals conclusions del seu discurs.

A continuació, us detallem la resta de conclusions finals:

• Per a l’exercici del farmacèutic que necessita i exigeix la societat del segle XXI, la formació continuada del farmacèutic comunitari ha de proporcionar coneixements però també ha de contribuir a enriquir l’activitat professional.
  • La formació continuada, avui es reconeix com a element indispensable per al desenvolupament dels professionals i la implementació de nous serveis farmacèutics.
  • El binomi “formació continuada – nous serveis professionals” és bidireccional. Podem afirmar que la primera és necessària per als segons i alhora que el desenvolupament dels Serveis, no serà possible sense la necessària formació actualitzada dels farmacèutics.
  • Catalunya ha estat i ha de continuar sent pionera en assegurar la qualitat de les activitats de formació adreçades a farmacèutics i contribuir a implantar un sistema d’acreditació que serveix com a referent a la demanda creixent de formació en l’àmbit farmacèutic.
  • Les activitats formatives proporcionen coneixements, habilitats i condueixen a adoptar actituds professionals cada cop més compromeses amb la responsabilitat professional de vetllar perquè els pacients aconsegueixin resultats òptims de la farmacoteràpia, però no poden ser una finalitat per si mateixes.
  • El Desenvolupament Professional Continuat (DCP) Individual comporta el procés d’actualització i millora competencial permanent del sanitari al llarg de la seva vida professional. Aquest esforç individual s’ha d’aplicar per a la promoció individual i en l’autoregulació professional.
  • La implementació del DPC dels farmacèutics s’ha de fer possible a través dels Col·legis professionals amb la col·laboració de les societats científiques.
pilar-gascon-nomenament-RAFC-COFB

Gascón, acompanyada de membres de la nova i antiga Junta de Govern del Col·legi