Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > 28 de maig: Dia Mundial de la Nutrició

28 de maig: Dia Mundial de la Nutrició

26 maig 2017
cartelA3

Cartell del Dia Nacional de la Nutrició (FESNAD)

El diumenge 28 de maig és el Dia Nacional de la Nutrició, una iniciativa de la Federació Espanyola de Societats de Nutrició, Alimentació i Dietètica (FESNAD) que compta amb la col·laboració de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) i el Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics (CGCOF). El lema d’enguany és “Aquest any, et portem a l’Hort” per a la promoció del consum de fruites, verdures i hortalisses.

Durant els dies 26, 27 i 28 de maig, es desenvoluparà en l’àmbit nacional una sèrie d’activitats en hospitals, escoles, universitats, farmàcies i centres comercials (conferències, punts d’informació, lliurament de materials informatius a la població, etc.) amb la finalitat de difondre la importància que té el consum de fruites i verdures sobre l’estat de la salut de la població.

Consulta el díptic informatiu de la campanya nacional de la FESNAD (PDF).

El farmacèutic et dóna consell alimentari: com ha de ser el plat saludable?

1. hidratacioDiptic_Página_2Procurar que alguns dels cereals (pa, arròs, pasta, etc.) siguin integrals.
  2. Llet i derivats preferentment semidescremats o descremats.
  3. No oblidar el llegum (cigrons, pèsols, llenties, mongetes seques, faves, etc.).
  4. Un grapat de fruits secs al dia.
  5. Fer servir oli d’oliva tant per cuinar com per amanir.
  6. Preparar menús variats amb coccions senzilles (planxa, forn, bullit, etc.), poca sal i alternativament condimentar amb espècies o herbes aromàtiques.
  7. Menjar variant entre peix, marisc, ous i carn. Prioritzar el peix i la carn magra: pollastre, gall dindi, conill, etc.
  8. En la mesura del possible escollir aliments frescos, locals i de temporada.
  9. Fruita i verdura: cinc racions al dia, amb varietat de colors, tant crua com cuita.
  10. Sempre aigua a taula.
  11. Intentar comprar, cuinar i menjar en família.
  12. Moderar el consum de brioixeria industrial, dolços, snacks i begudes refrescants.
  13. Menjar a taula, amb prou temps i sense fer altres activitats alhora.

I, a gaudir del teu plat saludable!

Font: COFB

Més de 300 farmàcies de Barcelona ofereixen educació nutricional en l’activitat física

2017-Cartel-Plenufar-6-catalanMés de 300 farmàcies de Barcelona (més de 500 a Catalunya) estan oferint a la població educació nutricional en l’activitat física. Ho fan en el marc de la 6a edició de la campanya Pla d’Educació Nutricional pel Farmacèutic (Plenufar), una iniciativa del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos, en col·laboració amb la Vocalia d’Alimentació i Nutrició del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB). Fins a mitjan juny, cada farmacèutic realitzarà una enquesta anònima a un mínim de 7 usuaris per conèixer els seus hàbits alimentaris i estil de vida (llegeix i amplia informació sobre aquesta notícia al Blog).

Potser també t’interessa: