Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Auxiliars i tècnics en farmàcia hospitalària es formen al Col·legi

Auxiliars i tècnics en farmàcia hospitalària es formen al Col·legi

9 abril 2013
curs-hospitalsformulacio-alumnes

ALGUNS DELS ALUMNES. A aquest grup d’alumnes del Parc Sanitari Sant Joan de Déu els hi va interessar sobretot els exemples pràctics exposats al curs, en concret, els referits a formulació dermatològica perquè és un dels àmbits que en el seu cas treballen més al servei de farmàcia de l’hospital.

La formulació magistral ha estat la temàtica de la formació dirigida als auxiliars i tècnics en farmàcia hospitalària impartida a la seu col·legial els dies 13 i 20 de març. Aquesta activitat s’ha organitzat conjuntament amb la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC). Les fórmules magistrals elaborades pels serveis de farmàcia d’hospital van des de preparats pediàtrics, formes farmacèutiques sòlides, líquides i semi-toves fins a preparats estèrils com injectables i col·liris.

El curs es va centrar en els procediments normalitzats de treball que exigeix la legislació i els controls de qualitat en l’elaboració de les fórmules magistrals. Es va repassar la fisiopatologia de les principals malalties o símptomes clínics per als quals es preparen la major part de les formulacions: pell, mucoses i malalties oculars. Tomàs Casasín, vocal d’Hospitals del Col·legi i farmacèutic de l’Hospital de Viladecans, i Xavier Fàbregas, farmacèutic del Consorci Sanitari del Maresme, van coordinar l’activitat.

curs-hospitalsformulacio-professores

LES PROFESSORES. Mònica Gómez i Montserrat Lloret, farmacèutiques del Parc Taulí i de l’Hospital de Mataró respectivament.

Les professores del curs (a la foto) destaquen que l’oferta formativa dirigida a auxiliars i tècnics en farmàcia hospitalària és molt reduïda i valoren molt positivament que el Col·legi i la SCFC facilitin l’accés a la formació a aquest col·lectiu. Segons les professores, els alumnes han estat molt participatius i el curs ha servit també per intercanviar informació sobre les diferents maneres de treballar pel que fa a la formulació als hospitals.