- Blog COFB - https://blog.cofb.cat -

Coneixent les claus per fer un pressupost anual de despeses de la farmàcia en funció de la facturació [Fòrum MGOF]

El passat 14 de maig, el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona va acollir la conferència “Com hem de fer un pressupost anual de despeses de la farmàcia en funció de la facturació” en una nova edició del Fòrum MGOF. La sessió, patrocinada per Farmaquatrium, va anar a càrrec de Javier Roig,director d’ART Pharmaceuticals Business Strategies, i va ser moderada per Joan Carles Serra, director del Máster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) del COFB.

Un moment de la sessió "Com hem de fer un pressupost anual de despeses de la farmàcia en funció de la facturació" celebrada al COFB.

Un moment de la sessió “Com hem de fer un pressupost anual de despeses de la farmàcia en funció de la facturació” celebrada al COFB.

La importància del pressupost a la farmàcia

Roig ha iniciat la seva exposició posant en context l’oficina de farmàcia respecte al seu entorn,  fent un repàs dels agents que influeixen a la seva activitat. Des de la indústria i la distribució farmacèutica, fins a la competència, passant per les noves realitats que ha generat internet i la pròpia evolució del consumidor.

Tot seguit ha abordat la importància de fer un pressupost i els factors claus per treure-li el millor partit. Va destacar aspectes com les partides a assignar en un pressupost, la rellevància d’un seguiment mensual per detectar possibles desviacions o com ens pot servir per prendre millors decisions.

Javier Roig,director d’ART Pharmaceuticals Business Strategies, durant la seva exposició.

Javier Roig,director d’ART Pharmaceuticals Business Strategies, durant la seva exposició.

El ponent va entrar en detall  en el compte de pèrdues i guanys (P&G o compte de resultats), repassant conceptes com el resultat de l’exercici, compres, despeses de personal, amortitzacions de l’immobilitzat, despeses financeres o les vendes. Javier Roig va parar especial atenció en aquest punt i va fer diverses recomanacions per tal de millorar les vendes. Fets com l’ampliació d’horari o d’assortit, formació per tal de potenciar, per exemple, habilitats de venda, realització de campanyes de màrqueting i comunicació activa a xarxes socials, o incorporar serveis de valor afegit, van ser alguns dels aspectes que va destacar.

Roig va recordar que “una farmàcia que té més marge que una altra no significa que el seu titular gestioni millor o pitjor que un altre” i va afegir que “la millor gestió és la que és capaç de treure el millor marge possible segons el seu mix de producte“.

Pròxima sessió informativa sobre la XV edició del MGOF

La XV edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) inicia el seu camí. Una formació per a conèixer les diferents àrees funcionals i processos de negoci de la farmàcia i que  dona les eines per desenvolupar habilitats directives i poder liderar l’equip de col·laboradors.

El màster comprèn tres mòduls:
• Finances i fiscalitat
• Gestió de persones
• Màrqueting 

Incorpora exemples, exercicis, casos i altres recursos perquè l’aplicació dels coneixements adquirits sigui immediata. Al llarg del programa, es realitza un pla de màrqueting que serà tutelat pels mateixos professors.
El pròxim 6 de juny, sessió informativa al COFB. Informació i inscripcions aquí.

Amb el patrocini de:

 

 

 

Altres publicacions d’interès: