Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > El Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya forma part del nou Consell de Professions Sanitàries de Catalunya

12 març 2015

Neix el Consell de les Professions Sanitàries de Catalunya, un instrument del Departament de Salut per impulsar el diàleg i la comunicació amb el conjunt de professions sanitàries. El Consell permetrà disposar d’un assessorament permanent de cara a les polítiques que es duguin a terme sobre aspectes professionals, acadèmics, formatius i basats en el desenvolupament professional, per a la millora de l’eficiència i la qualitat de la pràctica clínica, a través de l’impuls dels valors del professionalisme i de lideratge professional.

L’objectiu d’aquest consell és abordar, amb una visió integradora i des d’un punt de vista multiprofessional i interdisciplinari, els aspectes més estratègics de les professions sanitàries i les seves repercussions professionals.

Els presidents dels Col·legis de Farmacèutics de Catalunya, Jordi de Dalmases (president del Consell i del COF Barcelona), Rosa Sacrest (presidenta del COF Girona), Josep Aiguabella (president del COF Lleida), Joaquim Nolla (president del COF Tarragona), i Pilar Gascón, com a representant del COF Barcelona, juntament amb una trentena de representants d’altres consells i col·legis professionals de tot Catalunya, formen part d’aquesta iniciativa.

“La participació dels farmacèutics en aquest Consell ens permetrà participar activament en la definició d’un sistema de reconeixement professional, basat en el manteniment de les competències professionals i l’acreditació. Així mateix podrem col·laborar en la promoció d’un sistema sanitari integrador i multidisciplinari, defensant els valors de la professió farmacèutica i del que la nostra responsabilitat professional aporta als recursos sanitaris”, explica Pilar Gascón, vocal d’Investigació i Docència del COFB i secretària del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya

Un dels reptes que es vol assolir amb el Pla de Salut 2016-2020 és la voluntat d’incorporar el coneixement clínic a la presa de decisions i avançar en el reconeixement del desenvolupament professional, temes que formaran part dels treballs que avui es posen en marxa.

Font: Sala de Premsa de la Generalitat

reunio-constitutiva-professions-sanitaries