Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Els farmacèutics es segueixen formant en primers auxilis

Els farmacèutics es segueixen formant en primers auxilis

17 novembre 2015

Després de l’èxit dels cursos de l’any passat, el Col·legi va tornar a organitzar una nova edició del curs de primers auxilis adreçat a farmacèutics, que va tenir lloc a les instal·lacions col·legials del 19 al 28 d’octubre.

En paraules de Cristina Rodríguez, cap del departament de Formació i Desenvolupament professional del COFB i coordinadora del curs, aquesta formació pot ser de gran utilitat per al farmacèutic: “la farmàcia comunitària és un establiment sanitari al qual l’usuari té fàcil accés i pot anar a demanar que se li resolguin determinades situacions, que pot dur a terme el farmacèutic amb la formació adient”. I afegeix: “és molt freqüent que arribin persones que han caigut pel carrer o ha tingut un petit accident domèstic perquè se’ls faci la primera cura, persones que tenen una lipotímia, que han fet una hipoglucèmia, com es pot reconèixer una aturada cardíaca i com s’ha d’actuar en aquets casos”.

primera-auxilis (2)El curs va estar impartit per monitors titulats de la Creu Roja de Barcelona experts en primers auxilis, que van donar les pautes de com actuar en totes aquestes situacions amb un format totalment pràctic.

Amb aquesta formació, els farmacèutics assistents van aprendre a…

• Saber identificar els riscos de l’actuació i adoptar mesures adequades (PAS = protegir, avisar, socórrer).
  • Detectar immediatament els signes i els símptomes per prevenir l’aturada cardíaca.
  • Activar i fer un ús correcte del 112.
  • Saber identificar una aturada cardíaca.
  • Saber identificar una obstrucció de la via aèria i com fer les maniobres adequades.
  • Aplicar l’algoritme universal SVB  (suport vital bàsic).
  • Dominar les tècniques de l’RCP (reanimació cardio-pulmonar).
  • Conèixer els signes i els símptomes de contusions, esquinços, fractures i luxacions.
  • Adquirir coneixements per actuar davant de ferides, cremades i hemorràgies

Potser també t’interessa: Els farmacèutics es formen en primers auxilis (Blog)

Amb la col·laboració de:

creuroja