Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Els farmacèutics, implicats en el nou Pla de Salut 2016-2020

Els farmacèutics, implicats en el nou Pla de Salut 2016-2020

7 agost 2015
Temple_pladesalut2

Eixos vertebradors del canvi, Pla de Salut 2016-2020.
Font: Departament de Salut

El nou Pla de Salut de Catalunya 2016-2020, es va començar a elaborar el passat 27 de novembre de 2014 durant una jornada de treball a Sitges, on 400 participants repartits en diferents grups van treballar per fer propostes sobre com hauria de ser el proper Pla. Aquestes propostes s’han publicat recentment en el Quadern 1 del Pla de Salut (Propostes per a l’elaboració del Pla de Salut de Catalunya 2016-2020). A partir d’aquí, s’han definit 11 línies d’actuació i 43 projectes inclosos en el document dels projectes del proper Pla de Salut, que s’ha presentat recentment.

La cartera de serveis professionals de la farmàcia comunitària, continua sent una de les activitats prioritàries per al 2016, amb un èmfasi especial en la dispensació i el seguiment farmacoterapèutic.

El Pla s’estructura en 3 eixos: la salut, les polítiques i els instruments. En l’eix de la salut, es defineixen quins són els objectius de salut i qualitat de vida que s’han d’assolir l’any 2020. L’eix de polítiques sanitàries defineix les actuacions estratègiques per assolir els objectius, i l’eix d’instruments especifica els elements estructurals, els actius i els recursos que han de mobilitzar-se al servei de les polítiques per fer-les factibles.

“Per als farmacèutics comunitaris formar part de les estratègies de futur de salut del país és condició necessària i imprescindible per seguir creixent com a professionals” explica Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya.

“La farmàcia comunitària catalana es localitza de manera clara en la línia estratègica que cerca una atenció sanitària accessible, resolutiva i integrada. Sense deixar d’estar present, però, en moltes actuacions de caire comunitari i de salut pública en la línia que promou la salut en totes les polítiques”, matisa Rafel Guayta-Escolies, director de Projectes i recerca del Consell.

Potser també t’interessa: