Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Farmàcies amigues de la donació de llet materna, com col·laborar?

Farmàcies amigues de la donació de llet materna, com col·laborar?

6 novembre 2014
Banc de Llet Materna

Font: Flickr Banc de Llet

El Banc de Llet Materna és una divisió del Banc de Sang i Teixits (BST) que té com a objectiu garantir l’alimentació amb llet materna a tots els nadons prematurs d’alt risc i baix pes (entre 800 i 1.500 grams) que la necessitin per prescripció mèdica i que no puguin ser alletats per les seves mares. El Banc de Llet recull llet de les mares donants, la processa i la subministra a les unitats de neonatologia dels hospitals. Des de la seva creació, les peticions van en augment i el farmacèutic comunitari és un professional sanitari que pot aconseguir donants, especialment els primers mesos de lactància, i donar a conèixer la donació de llet materna des de l’oficina de farmàcia.

Per conèixer a fons el funcionament del Banc de Llet el 14 d’octubre va tenir lloc al Col·legi una conferència que va comptar amb la presència dels seus responsables i el testimoni dels que millor poden valorar l’experiència des de cadascun dels seus punts de vista: una farmàcia que ja hi col·labora, uns pares receptors i una mare donant.

Com poden col·laborar les farmàcies?

Distintiu per les farmàcies donació llet materna

Distintiu per a les farmàcies amigues de la donació de llet materna

• Informant i formant als professionals farmacèutics
  • Distribuint fulletons informatius des de les farmàcies
  • Crear la figura de la “Farmàcia amiga de la donació de llet”

Totes aquelles farmàcies interessades en ser amigues de la donació de llet materna, s’han de dirigir a:

Banc de Llet materna del Banc de Sang i Teixits
Edifici Dr. Frederic Duran i Jordà Passeig Taulat, 106- 116
08005 Barcelona
T. 93 557 35 00
bancdellet@bst.cat
www.bancsang.net/bancdellet

Vídeo que explica com funciona el Banc de Llet:

Potser també t’interessa: Llets infantils, les claus per alimentar el nadó (Taller de llets infantils que va acollir el Col·legi al mes de febrer).

Amb la col·laboració de:

BST