- Blog COFB - https://blog.cofb.cat -

Jornada Dermoexpert: Un viatge per la vida de la pell

El passat dimarts 24 d’octubre va tenir lloc al COFB la Jornada Dermoexpert: Un viatge per la vida de la pell. Aquesta jornada constava de diverses conferències sobre les peculiaritats, necessitats específiques i cures de la pell en les diverses etapes vitals. A més, la jornada va incloure l’exposició d’un dels treballs finals de la primera edició del Programa Dermoexpert i també va servir per presentar-ne la segona edició.

A continuació, recollim un breu resum de cada conferència:

Moment de la conferència "La pell i les emocions", a càrrec de la psicòloga Sandra Ros.

Moment de la conferència “La pell i les emocions”, a càrrec de la psicòloga Sandra Ros.

La pell és l’òrgan més extens del nostre organisme i té un paper molt important en la protecció, la termoregulació i en els processos de secreció-excreció. És l’òrgan de comunicació amb l’exterior, amb el medi que ens envolta. Els humans tenim una gran vinculació afectiva amb la pell des del moment en què naixem, ja que les nostres primeres experiències de vida són tàctils. A mesura que creixem la pell determina la nostra imatge corporal.

Després de donar l’oportunitat al públic d’intervenir i plantejar qüestions sobre cada tema tractat, es va fer la presentació d’un treball final  de la primera edició del Programa Dermoexpert. Elisabet Ponce, alumna d’aquesta edició, va explicar el pla de gestió integral de la categoria de cosmètica de la farmàcia on treballa. Tot seguit, Eulàlia Mateu, farmacèutica i directora del programa Dermoexpert, va explicar breument el programa i la metodologia de la segona edició.

II edició del programa Dermoexpert a la Farmàcia

Ja estan obertes les inscripcions de la segona edició del Programa Dermoexpert a la Farmàcia, que té com a objectius principals:

  • Oferir una visió detallada de l’estructura, la fisiologia i les funcions de la pell
  • Conèixer els diferents actius i formes cosmètiques i la seva utilitat en l’àmbit de la cosmètica
  • Donar les eines necessàries per assessorar el client en el consell de productes de dermofarmàcia 

La conferència que va tancar la jornada, titulada “Neuromàrqueting: com decideix el client en el punt de venda”, va explicar com el coneixement i l’aplicació de tècniques de neuromàrqueting és una oportunitat de millora i potenciació de vendes molt important, sense deixar de banda en cap moment el rigor professional i el coneixement científic. Martín Vivancos, director de programes de màrqueting a EADA Business School, especialista en l’anàlisi del comportament del consumidor, a més de consultor i conferenciant va ser l’encarregat de conduir la jornada.

La cloenda del curs va anar a càrrec de Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB i Aina Surroca, vocal de la Junta de Govern del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada.

Amb el patrocini de:

Logotips dels patrocinadors de la Jornada: Marti Derm, L'Oréal i Caudalie.

 

 

Altres edicions recollides al Blog: