Estàs aquí: Inici > Destacats > “La segona evolució de la farmàcia”: participem als Esmorzars Sanitaris 2.0

“La segona evolució de la farmàcia”: participem als Esmorzars Sanitaris 2.0

16 maig 2014

esmorzarsanitari-140514El president del Col·legi, Jordi de Dalmases, també president del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya, ha presentat a la setena edició dels Esmorzars Sanitaris 2.0 l’aposta de la farmàcia catalana per oferir nous serveis assistencials útils per als ciutadans que donin resposta als reptes i demandes de salut creixents: medicina personalitzada, envelliment de la població, augment dels pacients crònics…

En aquest sentit, s’ha referit a la prova pilot que es posarà en marxa per realitzar seguiment a pacients crònics complexos des de les oficines de farmàcia utilitzant, entre d’altres eines, els sistemes personalitzats de dosificació per organitzar la medicació i realitzar un millor seguiment dels tractaments. També ha fet referència als serveis que es presten actualment a les farmàcies i a la participació d’aquestes en projectes d’àmbit ciutadà.

Sota el títol “La segona evolució de la farmàcia”, De Dalmases ha destacat que “el farmacèutic ha d’impulsar l’ampliació del seu rol com agent de salut” i “potenciar la xarxa, creada per a la implantació de la recepta electrònica, que agrupa les més de 3.100 farmàcies de Catalunya”. Aquesta xarxa serà clau per gestionar nous serveis i compartir dades amb d’altres professionals sanitaris de l’àmbit públic o privat segons el president del Col·legi.

La necessitat d’un canvi retributiu per tal que es valori la gestió del coneixement del farmacèutic ha estat un altre dels seus missatges principals, juntament amb la importància del treball coordinat entre farmacèutics dels diferents àmbits i amb la resta de professionals sanitaris.

Aquí podreu consultar la ponència sencera de Jordi de Dalmases “La segona evolució de la farmàcia” (14 de maig de 2014).

Esmorzars Sanitaris 2.0

esmorzarssanitarisAquestes trobades reuneixen a representants de diversos àmbits de gestió sanitària per parlar de l’actualitat i reptes de diferents sectors de la salut. Els Esmorzars Sanitaris, que compten amb la col·laboració de Pfizer, es retransmeten en directe via streaming al web de la Fundació Josep Laporte. El hashtag per comentar i preguntar a través de Twitter és #esanitaris.