Estàs aquí: Inici > Món col·legial > La Vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia col·labora amb la Facultat de Farmàcia

14 març 2014

Lliurament del diploma a Maria José Alonso per part del GIBAF

María José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, ha impartit al febrer un seminari sobre “Les plantes medicinals al segle XXI” a 120 estudiants de primer curs de Farmàcia, concretament dins l’assignatura Botànica Farmacèutica. És el tercer any consecutiu que la vocal del Col·legi realitza aquesta col·laboració, que representa una aproximació al tema per als estudiants. Alhora, també assessora a estudiants en els Treballs de Fi de Grau.

“El seminari consisteix en una revisió del rellevant paper que tenen  les plantes medicinals  en el desenvolupament de la professió, donat que cada vegada més persones opten per utilitzar la fitoteràpia:  més d’un terç de la població general a Espanya i a Catalunya, i si ho traslladem als usuaris de les oficines de farmàcia, els darrers estudis demostren que és superior al 70%”, explica Maria José Alonso.

Durant aquestes classes es revisen el posicionament de les plantes medicinals en el camp fitoteràpic (tant a l’oficina de farmàcia com a la indústria ), i també en el de l’alimentació i la cosmètica (on cada vegada es més prevalent), tradicionalment lligats al desenvolupament de la professió farmacèutica. “L’objectiu és palpar la importància d’assolir un bon coneixement de la botànica farmacèutica, la fisiologia vegetal , la farmacognòsia i la fitoteràpia , assignatures que s’imparteixen en el grau, per poder optar després per aquestes sortides professionals”, concreta.

“Els estudiants que han participat en el seminari s’han mostrat molt interessats en el tema i hi ha hagut molta interacció”, afegeix la vocal.  Mostra d’això són les preguntes que es plantejaven, com ara quins riscos té l’autoconsum sense el consell professional de la salut com és el farmacèutic, que quedessin sorpresos per l’aplicació en el camp de l’alimentació i la cosmètica, i fins i tot que demanessin informació sobre els cursos de postgrau en què poden especialitzar-se en fitoteràpia.

Precisament María José Alonso acaba de rebre un diploma de col·laboració docent de la Universitat de Barcelona per la seva tasca, que van lliurar-li els membres del Grup d’Innovació Docent en Botànica Aplicada a les Ciències Farmacèutiques (GIBAF).