Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Les millors pràctiques en projectes digitals del sector farmacèutic, a debat al COFB

20 febrer 2015

També en el sector farmacèutic la presència en el món digital suposa un ventall de possibilitats i oportunitats que s’han de saber aprofitar. Prèviament, però, hi ha dues preguntes a les quals s’ha de trobar resposta per poder planificar bé els projectes: què s’està fent en el sector i què funciona? A aquestes qüestions va respondre la conferència “Best practices en projectes digitals del sector farmacèutic”, que va tenir lloc al Col·legi el 4 de desembre.

Per tal de guiar als professionals del màrqueting, la comunicació i l’estratègia digital del sector sobre quines tendències poden portar a l’èxit, el COFB va reunir en aquest acte a referents de la indústria farmacèutica que van explicar amb exemples pràctics projectes digitals duts a terme amb bons resultats.

MonicaMorobestIF

Mònica Moro, Menarini

SaraGutierrezbestIF

Sara N. Gutiérrez, Bayer HC

La responsable de comunicació institucional i e-business del Grupo Menarini Espanya, Mònica Moro, va abordar com la gamificació pot millorar l’aprenentatge en salut: va parlar del joc com a recurs d’aprenentatge destacant que la motivació és clau, i va posar com a exemple de joc per a professionals de la salut l’App de salut Trivifarma. A continuació, Sara N. Gutiérrez, Brand Manager de Bayer HC, va parlar sobre el B-learning donant a conèixer quins tipus de formació pot fer un laboratori i com pot combinar els diferents formats i continguts amb uns objectius globals. Gutiérrez va explicar el concepte B-Learning, que integra la formació presencial i l’e-learning, millorant la relació cost-efectivitat i va destacar la utilitat de la plataforma de formació online Àgora Sanitària.

XaviOlbabestIF

Xavi Olba, Sanofi Iberia

AureaGomezbestIF

Áurea Gómez, Optimedia

Al seu torn, el Digital Business Strategy Manager de Sanofi Iberia, Xavi Olba, va respondre a la següent qüestió: quins sistemes existeixen per generar confiança a l’usuari sobre els continguts en salut? Per Olba, la tecnologia és el mitjà, les eines digitals han d’aportar valor, i el contingut, que ha d’estar avalat, és el fi i s’ha de fer arribar a través dels canals més efectius. D’altra banda, la directora d’Optimedia Barcelona, Áurea Gómez, va exposar quins criteris de qualitat i segmentació s’han de tenir en compte a l’hora de planificar campanyes de publicitat online. Gómez va deixar palès que s’ha d’aprofitar la tecnologia actual per impactar a l’usuari a l’entorn més adequat.

AnaHerediabestIF

Anna Heredia, COFB

Finalment, la responsable de Relacions Professionals del COFB, Anna Heredia, va presentar els projectes digitals del COFB que permeten acostar-se als farmacèutics des d’una vessant més professional i científica, com pot ser la formació, o una vessant més comercial, com pot ser la publicitat online. Ramon Bonet, vocal d’Indústria del COFB i moderador de l’acte, va cloure aquesta sessió obrint les portes de la Vocalia d’Indústria del COFB per acollir noves iniciatives.

La conferència es va poder seguir a Twitter amb el hashtag #bestIF.