Estàs aquí: Inici > Destacats > Maig: La campanya ‘Atenció Pell 2022’ i la nova borsa de treball del COFB, temes més destacats als mitjans

27 juny 2022

Campanya “Atenció Pell 2022”

El passat 24 de maig va tenir lloc la roda de premsa on es va presentar la campanya “Atenció Pell 2022“, amb la participació de Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, i Josep Malvehy, coordinador del grup de melanoma a l’Hospital Clínic de Barcelona. En el marc d’aquesta iniciativa, que porta per lema “La teva pell és única, la teva protecció solar també”, les farmàcies de la província de Barcelona fomenten una correcta protecció solar entre la població i, com a novetat, aquest any es compta amb la col·laboració de diferents associacions de pacients.

Tant mitjans generalistes com especialitzats es van fer ressò d’aquesta campanya: La Xarxa (minut 17:24), Cadena Ser, Ràdio 4, Cope, Europa Press, Gente Digital, República, imFarmacias, El Farmacéutico, Farmanatur i Pharma Market. A banda, Diario Médico va publicar una peça amb declaracions de la vocal de Dermofarmàcia del COFB, on es va centrar en els consells de protecció solar que han de seguir els pacients amb patologies dermatològiques.

Nova borsa de treball del COFB

A principis de maig, el COFB va enviar una nota de premsa per informar que la borsa de treball del Col·legi s’havia renovat, oferint la possibilitat que farmacèutics/es no col·legiats a la província de Barcelona poguessin accedir-hi, prèvia validació de la seva titulació.

La premsa especialitzada va recollir àmpliament aquesta notícia, que es valora positivament per als farmacèutics candidats i per a les empreses usuàries de la borsa de treball -tant oficines de farmàcia com organitzacions d’una altra tipologia-, ja que es dota al portal de més qualitat i es compta amb una oferta de candidats més àmplia i renovada. Els mitjans que ho van recollir van ser els següents: imFarmacias, Diariofarma, Revista Acofar, Farmaventas, El Farmacéutico, Pharma Market i Farmanatur.

Mollet, ciutat cardioprotegida

Mollet ha incorporat desfibril·ladors portàtils a totes les farmàcies de la ciutat i, d’aquesta manera, es converteix en la cinquena ciutat de Catalunya amb les farmàcies cardioprotegides. Es tracta d’una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de Mollet, la Fundació Barcelona Salut i el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, amb la col·laboració de Merck.

Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB, va participar en la roda de premsa on es va presentar la iniciativa i va mostrar la seva satisfacció pel fet que totes les farmàcies de la ciutat haguessin decidit formar part d’aquest projecte col·laborador i integratiu. Es van fer ressò Som Mollet, Mollet Viu i El Periódico.

El COFB com a font d’informació

Propietats i riscos de l’àloe vera

RAC1 va publicar a la seva web una peça sobre propietats i riscos de l’àloe vera, que va comptar amb la participació del vocal de Plantes medicinals del COFB, Josep Allué. Entre altres qüestions, Allué va incidir en la importància de diferenciar molt bé quina part de la planta s’utilitza en cada cas, va detallar com aplicar-la correctament a la pell i va destacar altres usos que té, com per exemple, com a efecte laxant.

A partir de la informació d’aquesta peça, La Vanguardia també va publicar un contingut a la seva web i Cope va realitzar una entrevista al vocal de Plantes medicinals del COFB (a partir del minut 49:20).

Interpretació del resultat positiu d’un test d’antígens

“És cert que si la línia d’un test d’antígens positiu està poc definida hi ha poca càrrega viral?”. Aquesta és la pregunta que va plantejar RAC1 per publicar una peça a la seva web, en la qual va incloure informació proporcionada pel COFB. Des del Col·legi, es va traslladar que no s’havia trobat cap font fiable que afirmés que la intensitat del color d’un test d’antígens d’autodiagnòstic positiu estigués relacionada amb la càrrega viral. En tot cas, es va incidir en què el test s’interpreta com a positiu al marge de la intensitat de la línia T, per tant, cal actuar de la mateixa manera tant si la línia és borrosa com si està ben marcada.

Dispensació de Paxlovid a través de les farmàcies comunitàries

Correo Farmacéutico va publicar una notícia on va fer seguiment de com s’estava dispensant el Paxlovid a través de les farmàcies. En el cas de Catalunya, el circuit es va activar el 4 d’abril i, des de llavors, s’han realitzat 116 dispensacions.

Consell farmacèutic davant la cefalea

En el marc d’un especial sobre autocura, Correo Farmacéutico va publicar a l’edició en paper un article titulat “Cefalea: conèixer els desencadenants i no automedicar-se prevenen la seva aparició”. La peça va comptar amb informació extreta de la web de salut del COFB, farmaceuticonline.com, on es va detallar, entre altres aspectes, quins factors poden desencadenar la migranya i quins consells es poden donar des de la farmàcia per combatre-la.

Mencions al COFB

Desnutrició en persones adultes: com abordar-la des de la farmàcia comunitària

El Farmacéutico va recollir una publicació del grup d’Envelliment Saludable de la Vocalia d’Alimentació i Nutrició del COFB, que estava centrat en la desnutrició en persones adultes i el seu abordatge des de la farmàcia comunitària. Al llarg del monogràfic, es detallen diferents aspectes, com la magnitud del problema, causes, conseqüències i el paper de la farmàcia.

Vitamines i complements: quan, com i per què

Gairebé 700 farmacèutics van participar en el webinar d’Àgora Sanitària, el portal de formació online dels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid, sobre vitamines i complements. L’activitat formativa va comptar amb el patrocini de GSK i va tenir una àmplia repercussió en la premsa especialitzada: Redacción Médica, Diariofarma, ConSalud, Anisalud, PMFarma i imFarmacias.