Estàs aquí: Inici > Destacats > Més col·laboració per implementar la formulació magistral, una tendència a l’alça

16 juny 2014

cofb.140530-20La necessitat de donar un servei més personalitzat als pacients ha fet que diferents professionals del sector farmacèutic apostin per la formulació magistral com a alternativa al medicament industrialitzat. El VII fòrum Aprofarm demana col·laboració per implementar la formulació magistral, una pràctica que asseguren està a l’alça. Aquest fòrum, que va acollir al Col·legi el passat 30 de maig, tenia per lema: “La formulació: la realitat d’una tendència a l’alça” i va servir per evidenciar la necessitat de potenciar els tractaments individualitzats.

Més del 50% dels nounats ingressats necessiten tractament individualitzat”, va assegurar Francesc Llambí, president d’Aprofarm i vocal de la Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona. En la conferència, es va explicar que els nounats no són adults petits, sinó que tenen altres necessitats i per això necessiten tractament personalitzat.

El dels nounats, però, no és l’únic grup que es veuria beneficiat per aquesta pràctica. És per això que, des d’Aprofarm, tenen l’objectiu de divulgar la formulació magistral per poder millorar el servei als pacients. El problema, diuen, és el desconeixement -sobretot per part dels metges joves- de la formulació, la inexistència d’aquesta alternativa en la recepta electrònica, i el seu finançament.

Per tot això, des del VII Fòrum Aprofarm s’ha exposat la necessitat de crear una col·laboració entre farmacèutics i prescriptors per solucionar aquests problemes i per crear nous projectes –com Fórmula 2015 – que ajudin a impulsar la formulació magistral.

Marca Aprofarm
En l’edició d’enguany, i per tal de donar a conèixer la formulació entre els pacients, s’ha presentat per primera vegada la idea d’Aprofarm com a marca, que identifica les farmàcies formuladores. Aprofarm vol convertir-se en la referència d’aquesta pràctica mitjançant la divulgació, el recolzament farmacèutic i la participació amb les entitats.

Veure la nota de premsa (a través de la www.cofb.org)