- Blog COFB - https://blog.cofb.cat -

Arrenca la campanya “Atenció Pell 365” per conscienciar de la importància de protegir-se del sol durant tot l’any

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) i l’Hospital Clínic de Barcelona impulsen la campanya d’educació sanitària “Atenció Pell 365” – patrocinada per Avène, Ladival i La Roche-Posay – per conscienciar de la importància de protegir-se del sol durant tot l’any.

La primera onada de la campanya està dedicada als protectors solars i ha arrencat avui, coincidint amb el Dia Europeu de la Prevenció del Càncer de Pell, amb la participació de més de 600 farmacèutics de la província de Barcelona (més de 500 farmàcies), que es van formar prèviament en una sessió informativa celebrada al COFB el passat 4 de juny.

Protegir-se del sol cada dia: l’objectiu de la campanya

A banda de la primera onada, se’n faran 3 més, centrades en els medicaments fotosensibilitzants (tardor 2019), l’exposició invisible (hivern 2020), i la protecció física i els hàbits d’exposició (primavera 2020).  Així, amb la campanya “Atenció Pell 365”, que porta per lema “Protegeix-te, perquè cada dia surt el sol”, l’educació sanitària sobre la protecció solar es desestacionalitza, ja que es vol incidir en la necessitat de protegir-se la pell els 365 dies de l’any. A la província de Barcelona, hi ha més de 2.500 hores de sol anuals, amb un índex UV mitjà d’intensitat moderada-alta.

Per això, la campanya vol fomentar la idea que protegir-se ha de ser un hàbit atemporal, que cal utilitzar protector solar cada dia i fer-ne un ús correcte. Així mateix, també busca aconsellar sobre els hàbits d’exposició saludables, informar dels efectes de les diferents radicacions i fomentar l’ús dels protectors físics com a mitjans de protecció complementaris.

Reforçar l’educació sanitària sobre l’ús de protectors solars, una tasca necessària

Atenció Pell 365” és una extensió de la campanya “Atenció Pell” del COFB que s’ha realitzat conjuntament amb l’Hospital Clínic de Barcelona els anys 2016, 2017 i 2018. Segons dades d’anteriors edicions d’aquesta campanya, menys de la meitat dels 4.819 usuaris enquestats (el 43,2%) s’apliquen crema solar sempre que s’exposen al sol. I, tot i que un 52,6% afirma protegir-se del sol a la platja o a la piscina, tan sols el 4% s’aplica crema solar abans de practicar esports.

Quins materials tindrà la campanya?

Atenció Pell 365” ha posat a disposició dels farmacèutics participants diversos materials divulgatius: un vinil que podran penjar a la farmàcia; fulletons per als usuaris amb informació sobre com aplicar el protector solar, quins medicaments són fotosensibilitzants, els efectes de la radiació del sol sobre la pell i diferents maneres de protegir-se del sol; i una infografia que, en aquesta primera fase, està centrada en l’envàs del protector solar.

Així mateix, el percentatge de persones que el 2017 declarava aplicar-se crema solar abans de sortir de casa (el 57,8%) no havia augmentat respecte a l’any anterior. Per tot plegat, es fa necessari continuar reforçant l’educació sanitària sobre la importància de protegir-se del sol en totes les èpoques de l’any.

Organitzat conjuntament amb:

 

 

 

Amb el patrocini de:

 

 

Més informació, a l’apartat dedicat a la campanya a la web de salut del COFB.
També es poden seguir les publicacions relacionades amb la campanya a Twitter amb el hashtag #AtencióPell365.

Altres publicacions relacionades: