Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Nous farmacèutics: acte de jurament hipocràtic (promoció 2008-2013)

Nous farmacèutics: acte de jurament hipocràtic (promoció 2008-2013)

6 juny 2013
Jurament3

Els estudiants durant l’acte de jurament hipocràtic (Foto UB)

“Cal que afegiu valor a la vostra feina: cal que us feu INSUBSTITUÏBLES”. Aquestes van ser algunes de les paraules del discurs de Jordi Casas, vicetresorer del Col·legi, en l’acte de jurament hipocràtic dels estudiants de farmàcia de la Universitat de Barcelona (promoció 2008-2013).

Aquest acte acadèmic, celebrat tradicionalment abans que els estudiants comencin a exercir com a farmacèutics, va tenir lloc el passat 16 de maig a l’Hotel Renaissance de l’Hospitalet de Llobregat. El va presidir el rector de la UB, Dídac Ramírez, i també hi van participar els padrins de la cerimònia, Anna Calpena i Josep M. Suñé, del Departament de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica; el degà de la Facultat de Farmàcia, Joan Esteva de Sagrera; els representants dels alumnes, Mireia Giménez i Javier Nieto, i el vicetresorer del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi Casas.

parlaments_1050

Anna Calpena, Joan Esteva de Sagrera, Dídac Ramírez, Jordi Casas i Josep M. Suñé (Foto: UB)

Jordi Casas, com a representant del Col·legi a l’acte, va incidir en què “estem vivint una situació de canvi, i la farmàcia no n’està exempta: la pròpia essència de la professió està en entredit i, independentment dels canvis que puguin succeir, el que sempre us quedarà és el vostre valor professional”. Casas va afegir que “el desenvolupament continuat està més enllà de la situació política o econòmica” i que “és un exercici de responsabilitat de cada professional: som nosaltres qui tenim el deure de seguir formant-nos i estar al dia per poder oferir el millor servei al pacient”.

Què és el jurament hipocràtic?

El jurament hipocràtic és un codi deontològic que tradicionalment juren els estudiants abans d’exercir com a farmacèutics. A la Facultat de Farmàcia està instituït de manera oficial des de l’any 1995. El text del jurament és una adaptació catalana del text clàssic en grec d’un manuscrit bizantí del segle XI que es conserva a la Biblioteca Vaticana.

Llegiu la notícia al web de la UB