Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Núria Casamitjana, responsable del CIM del Col·legi, ingressa com a Acadèmica Numerària a la RAFC

3 abril 2014

IMG_2785

“La identificació d’usos desviats de medicaments no és un fet nou però sí que cal prestar-li l’atenció corresponent (…). Saber-ne la prevalença i l’impacte així com conèixer els factors de risc dels medicaments més freqüentment implicats, permet dimensionar-ne el problema en termes de salut i economia”. Són algunes de les conclusions del discurs llegit per Núria Casamitjana en el seu ingrés com a Acadèmica Numerària a la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya (RAFC) el passat 31 de març. El títol del discurs era “Usos no mèdics dels fàrmacs” i en ell destacava que “els medicaments implicats amb més freqüència en un mal ús són els analgèsics, els tranquil·litzants i els estimulants”.

IMG_2788Núria Casamitjana és la responsable del Centre d’Informació del Medicament del Col·legi i té un ampli currículum tal com es va destacar en l’acte, en concret, en el discurs de contestació elaborat per l’Acadèmic Numerari Jaume Casas. És doctora en farmàcia i ha realitzat diversos màsters i postgraus en diferents especialitats (nutrició, economia de la salut, fitoteràpia, neurociències, drogues d’abús…). Va ser professora associada de Fisiopatologia a la Facultat de Farmàcia de la UB i és autora de més de 200 articles.

“És un honor que m’atorga la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya d’acceptar-me com a Acadèmica Numerària i també rebre la medalla número 21, que va ser del Professor Dr. Josep M. Suñé i Arbussà, codirector de la meva tesi doctoral, docent insigne i professional rellevant amb tota una vida de treball dedicada a la farmàcia i a aquesta Institució”. Núria Casamitjana, en ingressar com a Acadèmica Numerària a la RAFC, ha rebut aquesta medalla i el diploma corresponent.