Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Optimitzar el tractament de l’Hepatitis C

Optimitzar el tractament de l’Hepatitis C

19 novembre 2013

La seu col·legial, juntament amb la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC), va acollir el 7 de novembre un curs intensiu sobre l‘optimització del tractament de l’Hepatitis C adreçat a farmacèutics d’hospitals, centres d’atenció primària i a l’administració sanitària.

L’acte, coordinat per Tomàs Casasín Edo, vocal d’Hospitals del COF de Barcelona; Josep Mallolas, cap de l’Hospital de Dia de VIH, Hospital Clínic i Provincial de Barcelona, i Julio Martínez Cutillas, president de la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC), va estar patrocinat per Janssen.

Tenint en compte que la infecció per Hepatitis C té una prevalença elevada (un 2-3% de població ha estat infectada pel virus a Espanya, del qual prop d’un 85%  evoluciona cap a hepatitis crònica), el que pretenia aquesta formació era actualitzar els coneixements en aquest camp amb la finalitat de facilitar una atenció farmacèutica integral als pacients afectats i aconseguir una opinió consistent basada en l’evidència clínica i l’efectivitat disponible sobre el grup de fàrmacs exposat. Els avenços en investigació en el tractament de l’hepatitis C, la incorporació de novetats terapèutiques i la prevenció de les hepatitis víriques generen la necessitat d’una actualització constant.

L’equip docent que es va encarregar d’impartir-lo va ser el següent:

Montse García-Retortillo, adjunta del Servei de Digestiu de l’Hospital del Mar de Barcelona
Elena Gonzálezadjunta del Servei de Farmàcia de l’Hospital del Mar de Barcelona
Josep Mallolas, cap de l’Hospital de Dia de VIH, Hospital Clínic i Provincial de Barcelona
Juan TurnesComplejo Hospitalario de Pontevedra, Secció d’Hepatologia, Servei d’Aparell Digestiu

Amb el patrocini de: JANSSEN1