Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Per un sistema sanitari més dirigit als malalts crònics

Per un sistema sanitari més dirigit als malalts crònics

10 juliol 2013
jornadafarmaciaclinica-180613

Els farmacèutics reunits a la XIX Jornada de la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (18 de juny) van coincidir en què s’ha de promoure un sistema sanitari més dirigit als malalts crònics, en referència al Pla de Salut 2011-2015. La Jornada portava per títol “El Pla de Salut: oportunitats i nous paradigmes”.

“Les malalties cròniques requereixen una atenció més propera i individualitzada i una de les estratègies per aconseguir aquest objectiu recau en donar un paper més actiu a la ciutadania”, va destacar Julio Martínez Cutillas, president de la Societat Catalana de Farmàcia Clínica de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears.

Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i del Col·legi de Barcelona, va participar en la inauguració de la Jornada i també va  intervenir a la taula rodona  sobre nous models de finançament, en concret, explicant la visió de l’oficina de farmàcia. En aquest sentit va remarcar la importància del consell farmacèutic, de manera coordinada amb la resta de professionals sanitaris, el paper d’aquest consell en el seguiment dels pacients i els projectes en què està intervenint el farmacèutic comunitari en la detecció precoç de malalties. Tot plegat “redunda positivament en la salut del pacient i en l’aportació al sistema, una aportació que cal establir i remunerar adequadament d’acord amb els resultats aconseguits” va concloure.