- Blog COFB - https://blog.cofb.cat -

Com serà la XV edició del MGOF?

Els farmacèutics comunitaris tenen damunt la taula un repte important a l’hora de gestionar amb èxit l’oficina de farmàcia des del punt de vista empresarial. És per això que, un any més, el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona ofereix el Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) pensat per professionals altament compromesos amb l’oficina de farmàcia i orientat específicament als farmacèutics comunitaris.

Per tal d’aclarir els dubtes que tenien els farmacèutics interessats a cursar la XV edició, que començarà el pròxim mes d’octubre, s’han programat sessions informatives, a càrrec de Mònica Gallach, coordinadora del programa i Joan Carles Serra, director del programa. En aquestes sessions, s’explica com està estructurat el Màster, quins objectius té i quina metodologia utilitza. Tot plegat, de manera interactiva amb els assistents.

Informació pràctica del MGOF

Estructura

El Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia s’estructura en 3 grans blocs: finances i fiscalitat (Mòdul 1); gestió de persones (Mòdul 2) i màrqueting (Mòdul 3). Durant la sessió informativa, es va facilitar als futurs alumnes un calendari amb la distribució de les diverses classes, que començaran el pròxim 9 d’octubre i finalitzaran el 21 de maig del 2020. Tot i que es recomana cursar el Màster sencer, els mòduls també es poden cursar separadament per tal de facilitar l’accessibilitat. Els alumnes que decideixin cursar-lo tindran accés a una Aula virtual, on poden trobar els apunts, les lectures o els casos que s’han de preparar. A més, també disposaran d’un ordinador personal a l’aula.

Pla de màrqueting i enfocament pràctic

Durant el Mòdul 3, els alumnes -tutoritzats pel director del programa- han de fer un pla de màrqueting, que es presentarà davant del director al final del Màster. El pla de màrqueting engloba aspectes que els estudiants han anat aprenent al llarg del programa. D’aquesta manera, es treballen i consoliden els coneixements apresos.

Mònica Gallach, una de les coordinadores del programa, remarca que “el Màster és molt pràctic i està totalment centrat en la realitat de la farmàcia. Prova d’això és que els exemples que es proporcionen al llarg del Màster d’àmbits com la gestió de persones, no són d’entorns com multinacionals o fàbriques, sinó que estan adequats a les peculiaritats que té la farmàcia com a empresa -majoritàriament micropimes- i amb un marc legislatiu molt delimitat”. “Tot el vessant que expliquem en l’àmbit de gestió creiem que ha de tenir sempre un equilibri amb el vessant assistencial propi dels establiments sanitaris com les oficines de farmàcia“, afegeix.

D'esquerra a dreta: Mònica Gallach i Cristina Rodríguez, coordinadores del MGOF; Jordi de Dalmases, president del COFB i Joan Carles Serra, director del Màster durant la cloenda de la XIV edició.

D’esquerra a dreta: Mònica Gallach i Cristina Rodríguez, coordinadores del MGOF; Jordi de Dalmases, president del COFB i Joan Carles Serra, director del Màster durant la cloenda de la XIV edició.

Èmfasi en el màrqueting digital

Gallach explica que al mòdul de gestió de persones, “es continuaran les sessions de lideratge i coaching que l’any passat van tenir molt bona acollida” i que al mòdul de màrqueting “hi haurà novetats en la part de gestió per categories, aparadorisme i, sobretot, en l’àmbit de la nova era digital dels canvis de comportament del consumidor“.

Dins d’aquest últim punt, la coordinadora del Màster exposa que “les tècniques offline i online que estan a l’abast del farmacèutic” hi tindran un paper rellevant. “Estem reforçant la part de màrqueting digital perquè creiem que el farmacèutic l’ha de conèixer, així com la manera d’arribar al consumidor que ve a la farmàcia amb el mòbil demanant un producte que ha trobat en una web o plataforma. Considerem que és important que els farmacèutics sàpiguen com facilitar la compra i el consell que s’ofereix des de la farmàcia a aquest tipus de consumidor“, apunta Gallach.

Finalment, com a novetat del mòdul de Finances i Fiscalitat, la sessió d’Excel -que ja s’impartia en altres edicions- tindrà 2 nivells (bàsic i avançat) que hauran de cursar tots els alumnes perquè, en paraules de Mònica Gallach, “creiem que per preparar documents, elaborar fórmules o gestionar estocs és bàsic conèixer aquest programa”.

Casos d’èxit i Fòrums MGOF

Així doncs, les temàtiques relacionades amb la nova era digital que ha tocat viure a les empreses, després de la irrupció de les noves tecnologies -i que les empenyen a trobar un nou model de negoci- seran presents a la XV edició del MGOF. De fet, alguns dels nous professors que s’incorporen a l’equip docent són farmacèutics amb una trajectòria destacada en l’àmbit de les xarxes socials.

Finalment, al llarg del programa, també hi haurà un lloc reservat, entre d’altres, per al pricing o gestió de preus o per les conferències i casos d’èxit d’antics alumnes del Màster, amb l’objectiu d’aportar als futurs estudiants la seva experiència i les seves impressions després de cursar-lo. Per últim, es continuarà oferint a la comunitat d’antics alumnes els Fòrums MGOF, un cicle de conferències de temes relacionats amb la gestió de la farmàcia i un espai de reflexió conjunta.

Pròxima sessió informativa del MGOF: 25 de setembre

El pròxim 25 de setembre tindrà lloc una nova sessió informativa del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF). Serà a les 14 h a la seu del COFB. Els interessats es poden inscriure en aquest enllaç.

Podeu consultar el programa complet del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia en aquest enllaç

Altres publicacions d’interès: