Estàs aquí: Inici > Destacats > Tertúlia d’actualitat: desconstruint l’obesitat (vídeo entrevista)

Tertúlia d’actualitat: desconstruint l’obesitat (vídeo entrevista)

31 gener 2017

Tertúlia d’actualitat: desconstruint l’obesitat from COFB on Vimeo.

Cada any, es publiquen centenars d’articles i es realitzen milers d’ estudis científics sobre l’obesitat, tan bàsics com clínics, però encara queda un llarg camí per comprendre-la en la seva totalitat. Amb l’objectiu de conèixer una mica més aquesta malaltia crònica i quines eines tenim al nostre abast per prevenir-la, el Col·legi va organitzar el passat 18 de gener la Tertúlia d’Actualitat “Desconstruint l’obesitat” de la mà de Maria Izquierdo, doctora en Farmàcia, professora de Nutrició i Ciències dels Aliments, coordinadora del Programa de Doctorat en Alimentació i Nutrició, UB.

tertulia obesitat

A la Tertúlia es va poder conèixer una mica més aquesta malaltia crònica i quines eines tenim al nostre abast per prevenir-la

Al vídeo de l’inici entrevistem a Izquierdo, que fa un repàs d’aspectes com quines són les principals causes i conseqüències de l’obesitat, què s’ha de tenir en compte en el tractament i la prevenció, què es pot fer per acabar amb l’obesitat infantil i quin paper juga la farmàcia en aquest camp. “El farmacèutic té un paper molt important perquè és un professional sanitari de fàcil accés i pot intervenir en dos graus: en el sobrepès, donant consell alimentari; i en l’obesitat, contribuint a redirigir el pacient al metge i acompanyant-lo en el procés per ajudar a mantenir la motivació”, explica la ponent.

Properes tertúlies d’actualitat:

• Desmitifiquem els antibiòtics: causes i conseqüències 26/04/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016) INSCRIU-TE
  • Càncer i epigenètica 24/05/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016). INSCRIU-TE
nutrigenetica-COFB

La Doctora Izquierdo durant la conferència sobre nutrigenètica

Conferència “Gens i alimentació: una història d’amor”

Maria Izquierdo també va oferir una conferència al Col·legi el passat 8 de novembre per explicar la interacció entre l’alimentació i els nostres gens, una història d’amor i, en certs moments, també de desamor.

Ens troben en una revolució on és possible seqüenciar el nostre ADN per uns pocs euros i això ha ampliat enormement l’horitzó del coneixement científic. La nutrició no ha deixat escapar aquests nous coneixements que han originat noves ciències, com la nutrigenòmica i la nutrigenètica i que contribueixen a la compressió de la relació entre dieta i salut. “La genètica marca riscos i predisposicions, però no és la causant de malalties, depenen de la dieta i l’estil de vida” va explicar Izquierdo. També va introduir el concepte de menjador emocional i el test elaborat per l’experta en nutrició Marta Garaulet, al que podeu accedir a través d’aquest enllaç.

Va moderar l’acte Anna Bach, vocal d’Alimentació i Nutrició del COF de Barcelona.