Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Tertúlia d’actualitat: Noves propostes en cures pal·liatives i malalties avançades

17 juliol 2015

Davant un escenari sociosanitari orientat a atendre la cronicitat, les cures pal·liatives tenen un paper important a l’hora d’ajudar a aconseguir la millor qualitat de vida possible tant per les persones amb malalties cròniques avançades, com per als seus familiars. D’aquest tema va parlar el doctor Xavier Gómez-Batiste, director del centre col·laborador de l’OMS per a programes públics de Cures Pal·liatives de l’Institut Català d’Oncologia i de la càtedra de Cures Pal·liatives de la Universitat de Vic, a l’última Tertúlia d’actualitat de l’edició 2014-2015 que va acollir el Col·legi sota el nom  “Noves propostes en cures pal·liatives i malalties avançades”.

tertulia-cures (3)

El doctor Gómez-Batiste durant la conferència

Al vídeo de l’inici, el doctor Gómez-Batiste destaca aspectes com en quin punt es troba el Pla estratègic de l’OMS perquè tots els països puguin dur a terme programes de cures pal·liatives i com aconseguir que tots els països tinguin accés a la morfina i altres medicaments opioides. També parla del que pot aportar el farmacèutic en aquest àmbit, ja que, “en ser un professional que està molt a prop de les persones, no només pot ajudar a la identificació de l’adequació del tractament farmacològic, sinó també a donar consell sanitari sobre com utilitzar-lo”, concreta Gómez-Batiste.

tertulia-cures (2)

Amb el patrocini de: