Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Tractaments per les taques a la pell a partir del consell farmacèutic

Tractaments per les taques a la pell a partir del consell farmacèutic

14 octubre 2014

L’origen de les pigmentacions, els tipus i com podem tractar-les des del punt de vista mèdic i farmacèutic van ser els temes centrals de la conferència “Taques a la pell: l’empremta del sol i tractaments a partir del consell farmacèutic” que va tenir lloc a la seu col·legial el 2’octubre.

cofb.141002-11 - copia

Amb una sala d’actes plena a vesar, els quasi 200 farmacèutics assistents van seguir les indicacions de Luis Carlos Sáez, dermatòleg i farmacèutic (Hospital Universitario Gregorio Marañón, Madrid) i Marga Pedro, responsable de Dermoformació de laboratoris MartiDerm. Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, va moderar l’acte.

cofb.141002-18

Dr. Luis Saez, dermatòleg i farmacèutic

Sáez: “Les hiperpigmentacions de la pell són un motiu de consulta freqüent tant en la consulta del dermatòleg com a l’oficina de farmàcia. Els processos melanòtics com el melasma, poden tractar-se exclusivament amb despigmentants tòpics, que han d’anar sempre acompanyats d’una adequada protecció solar. El farmacèutic té una important labor de consell, tant en la prevenció com en el tractament d’aquest problema, així com en la derivació al dermatòleg en els casos en els quals sigui necessari”.

cofb.141002-29

Marga Pedro, MartiDerm

Pedro: “En la prevenció està l’èxit”.

Durant l’acte els assistents van poder comprovar l’aplicació dels diferents tractaments amb un enfoc absolutament pràctic. La conferència va comptar amb el patrocini de Martiderm i va tractar diversos temes d’interès:

• La pell normal
  • Fototips
  • Estructura de la pell
  • Melanogènesis
  • Trastorns pigmentaris:
  • Lesió
    cofb.141002-08

Núria Bosch, vocal del COFB

• Tipus de hiperpigmentació
  • Prevenció
  • Tractaments