Estàs aquí: Inici > Destacats > 161 farmacèutics al projecte Radars per reduir el risc d’aïllament de la gent gran

28 febrer 2014
cofb.140219-38-2 (2)

Una part dels farmacèutics que van assistir a la reunió informativa sobre Radars (19 de febrer)

“En el cas de la gent gran, a la farmàcia veiem les mateixes persones molt sovint i detectem de seguida com estan, així com possibles canvis físics, pèrdua de pes, pèrdua de memòria, si s’estan prenent bé o no la medicació, etc.”. Són paraules de la farmacèutica Cristina Sánchez, que aquest mes de febrer ha assistit a la sessió informativa a la seu col·legial sobre el projecte Radars. 161 farmàcies participaran de forma voluntària en aquest projecte de l’Ajuntament de Barcelona, que té com a objectiu detectar persones majors de 75 anys que viuen soles i que necessiten ajut de cara a poder informar als serveis socials. La prioritat és reduir el risc d’aïllament i d’exclusió social.

“Els farmacèutics interrelacionem molt amb les persones i aquest coneixement i el fet que la farmàcia sigui un lloc de trobada són elements que poden aportar molt de cara al projecte Radars”, afegeix la farmacèutica Núria Ribot. Jaume Reixach, per la seva banda, ens ha comentat que ja s’havia interessat prèviament pel projecte i que s’ha apuntat “per la vessant social i perquè crec que hem d’aportar el nostre paper sanitari i fer-lo més visible”.

A la sessió informativa, que ha tingut lloc el 19 de febrer al COFB, Montserrat Gironès, vocal d’Ortopèdia i representant del Col·legi al projecte Radars, ha agraït als farmacèutics que han assistit la gran acollida i interès per la iniciativa. “La nostra participació reforça el valor afegit del farmacèutic com agent de salut integrat als barris” va comentar. Mª Assumpció Roset, comissionada d’Alcaldia de la Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona, va afegir que el projecte posa de manifest que “el farmacèutic s’interessa per la qualitat de vida i l’aspecte social de la seva població de referència”.

Rosa Rubio, com a responsable del projecte Radars a la ciutat de Barcelona, va detallar els objectius i tasques de les figures dels “radars”, destacant la “mirada sensible i respectuosa cap a la gent gran” i la necessària complicitat de l’entorn per al seu èxit. “Es tracta d’un projecte d’acció comunitària que necessita per desenvolupar-se d’agents que estiguin al territori”.

Més informació: Les farmàcies de Barcelona ajudaran a detectar persones grans que viuen soles amb risc d’aïllament

cofb.140219-11

Marta Fité, Directora Territorial de Serveis Socials de Sàrria Sant Gervasi; M. Assumpció Roset, comissionada d’Alcaldia de la Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona; Montserrat Gironès, vocal d’Ortopèdia i representant del Col·legi al projecte Radars; Rosa Rubio, responsable de Radars, i Josep Mª Pellicero, Director Territorial de Serveis Socials de Ciutat Vella.