Estàs aquí: Inici > Destacats > La farmàcia, clau per millorar la salut sexual i reproductiva

La farmàcia, clau per millorar la salut sexual i reproductiva

21 maig 2024

Article de Jordi Casas, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB)

“Vull agrair als farmacèutics l’esforç realitzat, clau per reafirmar la nostra vocació de servei públic i el nostre paper com a agents comunitaris de salut”.

Setembre de 2023. El Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i el Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat signem un conveni per iniciar un projecte pioner: convertir a les farmàcies catalanes en punts de distribució i educació sobre salut sexual i reproductiva per garantir el dret a l’equitat menstrual. El març de 2024, el contingut d’aquest conveni marc es fa realitat amb la posada en marxa de «La meva regla, les meves regles».

Durant el primer mes, les farmàcies catalanes dispensem 300.000 productes menstruals reutilitzables, és a dir, 300.000 persones menstruants es van desplaçar a una farmàcia a buscar la seva copa menstrual, les compreses de tela o la calça menstrual. A més, es va aconseguir més d’1 milió d’accessos totals a la campanya i es van descarregar 532.871 codis QR.

Sumar aquestes xifres en tan sols 30 dies demostra el gran acolliment de la iniciativa i evidència tres grans aspectes. En primer lloc, la importància de la col·laboració entre els diferents agents de la cadena del medicament, en aquest cas distribució i farmàcia comunitària. En segon lloc, la doble vessant sanitari i social de la professió i el compromís amb la sostenibilitat i la digitalització. I, en tercer lloc, que gràcies a la capil·laritat i proximitat amb la població, som els establiments sanitaris idonis per promoure accions que millorin la salut de les persones.

Finalment, posar en valor la implicació de tots els farmacèutics i farmacèutiques catalanes. En aquest sentit, vull agrair l’esforç realitzat, que ha estat clau per aconseguir l’èxit de la campanya i, més concretament, reafirmar la nostra vocació de servei públic i el nostre paper com a agents comunitaris de salut.

Article originalment publicat a la web de El Farmacéutico el 17 de maig de 2024.