Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Coaching post càncer de mama des de la farmàcia

Coaching post càncer de mama des de la farmàcia

13 maig 2015

El coaching o entrenament personal és un sistema pràctic fet a mida per ampliar el coneixement i la bona gestió dels recursos personals (competències, emocions, etc.) d’una persona. El coaching pot ajudar a aquelles dones que han superat un càncer de mamà i els farmacèutics poden jugar un paper important en aquest procés ajudant a aquestes pacients un cop acabat els tractaments. Per parlar-ne, el Col·legi va organitzar una conferència el 12 de març, que va anar a càrrec de la Dra. Neus Salvatella, dermatòloga i llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona i Doctora en Dermatologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, màster en Coaching i Lideratge Personal en la UB, i coach de l’Associació Live, i Cristina Porta, Presidenta i fundadora de l’Associació Live! Hoyempiezounanuevavida.com. L’acte també va comptar amb les experiències de tres testimonis.

coaching-cancer-mama (2)“En els tallers de coaching que imparteixo a associacions de persones afectades pel càncer de mama, em crida l’atenció el fet de que, després de la malaltia, moltes dones “s’autoritzen” a ser elles mateixes”, explica Neus Salvatella. “Com puc ajudar als demés si no m’ajudo abans a mi mateixa? Ens hem de cuidar per cuidar. Ens hem d’estimar per estimar”. La malaltia allunya de la rutina diària i permet veure la vida amb perspectiva i analitzar qui som i què volem. “Tenim capacitat de triar la resposta que volem donar a un estímul o petició. Som responsables de les nostres conductes i comportaments, de la nostra vida i acceptem les conseqüències derivades de les nostres decisions. Som producte de les nostres decisions, no de les nostres condicions”. El coach acompanya a la persona que vol fer un canvi en la seva vida potenciant fortaleses i habilitats, descobrint pors i creences limitadores i elevant el nivell de consciència. Ajuda a aquestes pacients a construir un nou futur.

Cristina Porta, per la seva banda, va explicar en què consisteix el projecte Live! Hoyempiezounanuevavida.com: és una associació sense ànim de lucre que vol impulsar i acompanyar al col·lectiu de dones “post-càncer” de mama per reiniciar la seva vida i començar una nova etapa acceptant les seves limitacions socials i físiques. El seu web és la seva seu i es vehiculen a través d’una plataforma amb tres àrees: web/revista femenina digital, xarxes socials i programes socials (suport a dones “post-càncer de mama”, col·loquis, tallers i ajudes). Des de l’associació donen a conèixer diferents eines per facilitar el camí per al creixement personal i benestar de les pacients. Ofereixen atenció social i psicològica, teràpies, assessorament jurídic, imatge personal, plans d’oci… El seu objectiu és oferir tot el necessari perquè el reinici de la nova vida d’aquelles dones que han passat un càncer de mama sigui estimulant i positiu.

coaching-cancer-mama (3)

Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris, i Maria José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia

“El farmacèutic pot ajudar des de la farmàcia a aquests pacients que han patit o estan en tractament de càncer de mama ja que per accesibilitat, confiança, proximitat i coneixements sovint ens consulten sobre dubtes en els tractaments, efectes secundaris i productes de dermofarmàcia que poden ajudar a millor la seva qualitat de vida” explica Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB i moderadora de l’acte. “El farmacèutic ha d’escoltar amb empatia, preguntant qüestions tals com “Com et puc ajudar?” o “Què et preocupa?” i donant consells que poden ser d’utilitat per al pacient”.

La conferència va estar coordinada per M. José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del COFB.

coaching-cancer-mama (1)

Amb la col·laboració de:

casa-ametllersoivre

Un comentari

1. Muy buen post! La perdida de una mama es un choque muy importante para una mujer. Muchas felicidades por el trabajo que hacéis.