Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Activitats amb motiu de la Setmana de la Psoriasi i l’artritis psoriàsica

Activitats amb motiu de la Setmana de la Psoriasi i l’artritis psoriàsica

14 maig 2015

cartell-jornada-22maig-acciopsoriasi22 de maig: Jornada sobre psoriasi oberta a pacients, familiars i personal sanitari (COFB)

Durant el mes de maig, Acció Psoriasi celebra la XIX edició de les Jornades de Psoriasi i Artritis Psoriàsica amb l’objectiu d’apropar informació sobre aquestes patologies als pacients interessats en expressar els seus dubtes. Les jornades tindran lloc al llarg del mes de maig i principis de juny en diverses ciutats de la geografia espanyola (Barcelona, ​​Castelló, Santiago de Compostel·la i Osca), en col·laboració amb els Col·legis Oficials de Farmacèutics i amb els Col·legis Oficials de Infermeria.

A Barcelona, el COFB acollirà el 22 de maig a les 18h una de les jornades sobre psoriasi oberta a pacients, familiars i personal sanitari (entrada lliure i gratuïta, cal fer inscripció). Hi haurà les següents ponències:

• “Els assajos clínics: com la investigació clínica pot fer arribar els avenços de la investigació bàsica als pacients amb psoriasi”, a càrrec del Dr. José Manuel Mascaró, consultor del servei de Dermatologia de l’Hospital Clínic i professor titular de la UB.
  • “Tinc psoriasi. Menjo bé?”, a càrrec de Carme Roure, infermera i nutricionista d’Acció Psoriasi.
  • “Visitant al metge”, a càrrec de Susana Catalejo, psicòloga d’Acció Psoriasi.

19 de maig: jornada multidisciplinar en psoriasi i artritis psoriásica (Hospital de Sant Pau)

Aquesta jornada formativa s’adreça a professionals sanitaris amb l’objectiu d’actualitzar la informació sobre aquestes malalties de la que disposen els metges de família, els professionals d’infermeria i les oficines de farmàcia.

Compta amb el suport del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC) i el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya. Es tracta d’una iniciativa multistakeholder que s’inicia a Barcelona i que està previst que s’estengui a la resta de l’Estat.

La jornada tindrà lloc a l’auditori de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona. L’entrada és lliure i gratuïta. Consulta el programa i accedeix a les inscripcions a través d’aquest enllaç.

expo-lo-que-la-piel-esconde

Del 18 al 22 de maig: exposició “El que la pell amaga”

L’exposició vol sensibilitzar sobre les comorbiditats d’aquesta malaltia, que a la ciutat de Barcelona afecta prop de 37.000 persones, a la província barcelonina a més de 125.000 pacients i, a Catalunya, a més de 170.000. La mostra explica que, més enllà de tractar-se d’una malaltia de la pell, la psoriasi pot desencadenar en altres problemes de salut, com ara trastorns psicològics, obesitat, diabetis, hipertensió, arteriosclerosi, afectació de les ungles i malaltia de Crohn.

• 18 i 19 de maig, de 9 a 21 hores: l’exposició estarà ubicada al carrer del Mas Casanovas, a l’entrada de l’Hospital de Sant Pau, al costat de la boca de metro Guinardó / Sant Pau (Línia 4).
  • 20, 21 i 22 de maig, de 9 a 21 hores: la mostra es trasllada als Jardins de Salvador Espriu (Jardinets de Gràcia), a Passeig de Gràcia (entre Avinguda Diagonal i carrer Sèneca).

Els visitants podran descobrir, a través de sis figures que representen a pacients amb psoriasi, el que aquesta malaltia amaga sota la pell, a través de capes superposades que descriuen el que pateixen. La mostra comptarà també amb el suport d’un professional sanitari que ajudarà a resoldre qualsevol dubte al voltant de la malaltia.

És una iniciativa d’Acció Psoriasi, amb la col·laboració de AbbVie. La mostra passarà per Ferrol, Logronyo, Móstoles, Mataró i Marbella. A Barcelona, ​​l’acció compta també amb el suport del nostre Col·legi, l’Ajuntament de la ciutat, la Generalitat de Catalunya i el Col·legi Oficial d’Infermeria de Barcelona.

Fotografies de l’exposició (via Flickr)