Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > CISMED: una nova eina per millorar l’accés als medicaments

CISMED: una nova eina per millorar l’accés als medicaments

16 febrer 2015

robot_medicaments_farmaciaPer detectar en temps real, a partir de les dades facilitades per les farmàcies, les mancances de certs medicaments o per millorar-ne l’accés a aquells que a vegades costa de trobar, els col·legis de farmacèutics i el Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos han creat el Centro de Información sobre Suministro de Medicamentos (CISMED). A través d’un protocol de comunicació estandaritzat entre les farmàcies, els col·legis i el Consejo, es poden detectar situacions generalitzades de problemes de les farmàcies amb el subministrament d’alguns medicaments i determinar el seu abast. Per fer-ho possible, s’ha desenvolupat una aplicació que processa les dades sobre els fàrmacs que no han arribat a les farmàcies -adherides voluntàriament al CISMED-.

Objectius de CISMED:

Detectar en temps real possibles problemes en el subministrament a partir de la informació que faciliten les farmàcies, i determinar posteriorment el seu abast, tant si es tracta d’un problema puntual com d’una incidència generalitzada a tot l’Estat.

Informar als col·legis, Consells Autonòmics dels col·legis i Administració de la disponibilitat efectiva de medicaments a les farmàcies per a l’adopció de decisions que permetin la continuació dels tractaments als pacients.

Les farmàcies es poden adherir voluntàriament a aquesta iniciativa en qualsevol moment tot i que hi ha un primer termini d’adhesió -15 de febrer per poder iniciar el projecte. A través del seu programa de gestió, enviaran diàriament, si és el cas, una comanda dels medicaments amb problemes de subministrament al Col·legi. CISMED processarà totes les comandes i farà informes en temps real de totes les incidències de proveïment que detecti.

Es tracta, doncs, d’una eina molt útil per millorar la qualitat del proveïment de medicaments a la població i complementària dels mecanismes que actualment utilitza el Col·legi.

Informació relacionada: Distribució il·legal de medicaments: el COFB reitera la seva condemna i col·labora amb l’Administració