Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Cursos sobre prevenció de la legionel·losi

Cursos sobre prevenció de la legionel·losi

19 febrer 2015

1280px-Legionella_pneumophila_01El dilluns 23 de febrer comença el “Curs per al manteniment higieniecosanitari d’instal·lacions de risc davant la legionel·la”, una formació de 25 hores lectives adreçada a tots aquells professionals que per la seva activitat laboral realitzen activitats de prevenció de la legionel·losi (Decret 352/2004 de 27 de juliol i publicat al DOGC núm. 4185 de data 29 de juliol del 2004).

La formació està autoritzada per la Direcció General de Planificació i Recerca en Salut i homologada per la Direcció General de Salut Pública del Ministeri de Sanitat i Consum amb data 25 d’abril de 2003.

Al llarg de cinc dies, el curs tractarà la importància sanitària de la legionel·losi, aspectes sobre salut pública i laboral, quin és l’àmbit normatiu i quines instal·lacions de risc estan incloses en l’àmbit d’aplicació del Reial decret 865/2003. També es prendran mostres i controls analítics, es coneixeran els criteris generals de neteja i desinfecció i es visitaran unes instal·lacions, a més d’identificar-se els punts crítics i elaboració de programes de control. L’última sessió està dedicada a pràctiques i la seva consegüent avaluació.

Aquest és el professorat del curs, dirigit per Núria Oliva, vocal de Salut Pública del Col·legi: Elisabeth Ardèvol, Gemma Camps i Josefina Fransi, llicenciades en farmàcia i tècniques superiors en salut pública; Joan Carles Badia, llicenciat en farmàcia i dret i tècnic superior en salut pública; Ester Ibáñez, Leonor Pascual i Hortensia Prellezo, doctores en farmàcia i tècniques superiors en salut pública; Sonsoles Iglesias, llicenciada en dret i experta en dret medioambiental; Oscar Ribé, enginyer industrial, professor associat de l’ETSEIAT (UPC) i responsable de projectes del Centre Experimental de Refrigeració i Climatització de la UPC; i Carme Romeu, llicenciada en farmàcia i cap laboratori d’anàlisis mediambientals.

INSCRIU-TE (via www.cofb.org)

Està prevista una segona edició del 15 al 19 de juny i una tercera, del 19 al 23 d’octubre de 2015.

Curs d’actualització

Els dies 6 i 17 de novembre de 2015 el COFB acollirà un curs d’actualització de 10 hores lectives adreçat a tots aquells professionals que faci cinc anys que hagin fet la formació i continuïn desenvolupant la seva tasca en el camp de la prevenció de la legionel·losi.

Potser també t’interessa: Què cal saber sobre la legionel·losi?