Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Diada del Farmacèutic: posem en valor la professió

Diada del Farmacèutic: posem en valor la professió

18 octubre 2016
Diada-del-Farmaceutic-2016-president-Jordi-de-Dalmases

Jordi de Dalmases, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, durant el discurs que va pronunciar a la Diada del Farmacèutic 2016

És clau que ens impliquem en aconseguir que el medicament tingui en el pacient l’efecte que es busca de la manera més ràpida i òptima possible”. Són paraules de Jordi de Dalmases, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, a la celebració de la Diada del Farmacèutic 2016 que va tenir lloc la nit d’ahir al Palau de la Música Catalana de Barcelona.

Durant el discurs, De Dalmases va fer un repàs dels diferents serveis professionals que ofereix la farmàcia al pacient, com el Programa de Detecció Precoç de Càncer Còlon i Recte i el Programa d’Atenció Farmacèutica al Pacient Crònic Complex, posant el focus en els valors que la professió pot aportar a una societat cada cop amb més pacients amb malalties cròniques; en la importància que els agents sanitaris, entre ells els farmacèutics, treballin de forma coordinada; i en el paper que desenvolupa el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya –institució que aplega els quatre col·legis de farmacèutics catalans- en apostar per nous serveis i projectes professionals. “Tot i això, no ens hem de conformar mai i les organitzacions han de tenir sempre entre els seus objectius la millora”, va afegir.

També va posar l’èmfasi en aquelles iniciatives en què participen els farmacèutics que responen a la pregunta de “què més podem aportar a la societat” i que van “més enllà del nostre rol professional”, va concretar el president del COFB. En són exemples el Programa Radars, en el marc del qual més de 400 farmàcies de Barcelona contribueixen a detectar persones grans amb risc d’exclusió social, o la recent creació de la Comissió de Compromís Social, des de la qual es pretén impulsar la Responsabilitat Social Corporativa al Col·legi i a la farmàcia.

25 i 50 anys aportant valor a la farmàcia

L’acte central de la Diada del Farmacèutic és l’homenatge als farmacèutics que compleixen 25 i 50 anys de col·legiació. Com a mostra de reconeixement, es va entregar una insígnia de plata als 121 farmacèutics que porten un quart de segle dedicat a la farmàcia i una d’or als 38 que han complert el mig segle.

Diada-del-Farmaceutic-2016-homenatjats-50-anys

Homenatjats pels 50 anys de col·legiació

Diada-del-Farmaceutic-2016-homenatjats-25-anys

Homenatjats pels 25 anys de col·legiació

(cliqueu a les imatges per fer-les més grans i facilitar-ne la visualització)

Recerca en l’àmbit farmacèutic a través de les beques col·legials

Diada-del-Farmaceutic-2016-beca2

La farmacèutica Mar Gomis recull la beca acompanyada de Josep Llop i Jordi de Dalmases

Diada-del-Farmaceutic-2016-beca1

Esther Pastor va ser la farmacèutica que va recollir la segona beca

Durant la Diada també es va realitzar l’entrega dels diplomes acreditatius als projectes becats pel COFB durant el curs 2015-2016, a través dels quals es potencia la recerca en l’àmbit farmacèutic. Enguany, aquests projectes aborden “L’impacte assistencial de la incorporació de la Salut Mòbil (mHealth) en la pràctica clínica del pacient trasplantat cardíac” i el “Risc de sagnat dels nous anticoagulants orals en comparació amb acenocumarol en la pràctica clínica habitual”. Josep Llop, responsable de la Comissió de Beques i vocal de Junta, i Jordi de Dalmases, president del Col·legi, van lliurar els premis als treballs becats.

Diada-del-Farmaceutic-2016-actuacio

Telva Rojas & The Jamboree Big latin Band van actuar a la Diada d’enguany

L’acte va estar patrocinat per: CaixaBank, Mútua General de Catalunya (MGC), SegurCaixa Adeslas, Alliance Healthcare, Grupo Cofares i Fedefarma

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (també es pot consultar a la Sala de Premsa del web institucional www.cofb.org)