Estàs aquí: Inici > Món col·legial > El valor de la farmàcia assistencial, a la clausura del MGOF

El valor de la farmàcia assistencial, a la clausura del MGOF

14 juny 2016
cloenda-MGOF-2016

Acte de clausura del MGOF

El passat 24 de maig es va realitzar l’acte de cloenda del Màster de Gestió d’Oficina de Farmàcia (MGOF) que, aquest any, celebrava l’onzena edició. El van encapçalar Jordi de Dalmases, president del Col·legi, Joan Carles Serra, director del Màster, i Mònica Gallach, coordinadora del Màster.

Abans de dur a terme l’entrega dels diplomes, el President va voler recalcar el paper del farmacèutic a la societat, un rol que té la voluntat de seguir amb la pauta establerta pel que fa a veure la professió, “assistencial, presencial i professional”, remarcava. De Dalmases assegurava que el valor de la xarxa és importantíssim i posava com a exemple el cribratge del càncer de còlon, prova amb un “nivell d’error baixíssim”.“No només dispensem la caixeta del color que toca, sinó que apostem per aquesta farmàcia assistencial, que ens dóna uns valors complementaris importants”, afirmava.

cofb.160524-30

Fotografia de grup dels estudiants amb Joan Carles Serra, director del curs, Mònica Gallach, coordinadora, i Elisabeth Barangé, Departament de Relacions Professionals del COFB (tots tres a la part superior de les escales)

El President va animar als estudiants a què es dediquessin a fer de farmacèutics i a orientar-se cap a serveis de salut i prevenció. També va parlar de la situació econòmica i les farmàcies de guàrdia, entre altres temes.

El Màster, comprès per tres mòduls, Finances i fiscalitat, Gestió de persones i Màrqueting, es va desenvolupar a partir de tres objectius principals:

• Conèixer les diferents àrees funcionals i processos de negoci de la farmàcia i proporcionar una visió global, generalista i integradora de la direcció i la gestió d’empreses.
  • Desenvolupar les capacitats directives per liderar l’equip de col·laboradors.
  • Saber actuar com a responsable d’una empresa amb unes característiques que la regulen i que la fan diferent de la resta, coneixent totes les funcions amb prou fermesa per gestionar-la de forma eficient.

Des de la primera edició el 2005, han cursat el màster un total de 689 alumnes, quasi un 30% de titulars. Els alumnes han valorat el MGOF amb una mitjana de 9. Hem preguntat a un parell de participants i aquestes són les seves opinions:

cofb.160524-17Alejandro de Benito Vergés:

“Faig una valoració positiva. És un curs on vénen les persones més capdavanteres del sector i ho recomanem a tothom que estigui pensant a fer-ho, ja que realment val la pena.”

cofb.160524-19

Àgueda Areales Badia

“Sí, jo també. És una valoració positiva perquè aprens tant de gestió com gestionar totes les persones, i sobretot de màrqueting.”

Fòrum MGOF: Eines de coaching per a la gestió d’equips a la farmàcia

forum_MGOF_080616

Leo Pierre i Joan Carles Serra

Paral·lelament a l’acte de clausura, el passat dimecres 8 de juny, es va organitzar, al Col·legi, el Fòrum del Màster en Gestió de l’Oficina de Farmàcia “Eines de coaching per a la gestió d’equips a la farmàcia”. La conferència va ser a càrrec de Leo Pierre, coach personal i professional, i, Joan Carles Serra, director del màster, la va moderar.

La ponència va servir com a espai de debat per aportar i comentar tots aquells instruments de coaching que permeten assolir cohesió i unitat entre els membres de l’equip, produint, d’aquesta manera, una millora en la comunicació, la confiança i el lideratge. Cal tenir en compte que un equip es forma a partir de diferents personalitats, amb pors, creences i motivacions diverses. És per això que establir una bona coordinació entre tots els membres que configuren el grup és una de les tasques més difícils però, alhora, és també una de les més importants, ja que la bona sintonia entre tots els integrants resultarà clau per aconseguir l’èxit a la farmàcia.