Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Els farmacèutics aprofundeixen coneixements sobre malalties minoritàries: LMA i malaltia de Castleman

10 juny 2014

cofb.140603-05Les malalties minoritàries poden afectar un 5-7% de la població general i l’estimació és que hi ha uns 30 milions d’afectats a la Unió Europea, uns tres milions a l’Estat espanyol i prop de 400.000 a Catalunya. Aprofundir en el coneixement d’aquestes malalties, conèixer els aspectes clínics i de tractament de la leucèmia mieloide aguda (LMA), donar a conèixer les possibilitats de tractament en la malaltia de Castleman aprovades fa poc temps per la FDA, aconseguir una opinió de la visió que la indústria farmacèutica dóna de aquest grup de patologies i el paper d’alguns tractaments en la terapèutica són els objectius de la sessió que va acollir el Col·legi “Malalties minoritàries: LMA i malaltia de Castleman, dos exemples d’avenços terapèutics” coordinada per Tomàs Casasín, vocal d’Hospitals del Col·legi, Roser Vallès, vocal d’Atenció Primària, i Julio Martínez, president de la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC).

El curs va tractar aspectes clínics de la leucèmia mieloide aguda (LMA) i va abordar la situació actual del tractament atesa la reclassificació recent dels criteris diagnòstics, fet que modifica les opcions terapèutiques i determina criteris terapèutics nous. També va exposar els punts de vista de la indústria farmacèutica amb relació a aquestes malalties i, pel que fa a la malaltia de Castleman, es va presentar la novetat terapèutica recentment aprovada per l’FDA per al tractament de la malaltia i que suposa un increment de la supervivència global d’aquests pacients.

La formació, adreçada a farmacèutics d’hospitals i de centres d’atenció primària, va comptar amb el patrocini de Janssen. L’equip docent d’aquest curs, dirigit per M. Queralt Gorgas, farmacèutica de l’Hospital Universitari Parc Tauli (Sabadell), va estar format per:

• Salut Brunet, hematòloga del Servei Hematologia de l’Hospital de Sant Pau i investigadora del Institut d’Investigació Biomèdica Sant Pau (Barcelona).
  • Ignacio Garcia, responsable de Market Acces de Janssen.
  • Sara Vidal, farmacèutica del departament de Medical Affairs de Janssen.
Amb el patrocini de:

janssen_logo