Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Els farmacèutics catalans passaran a cobrar amb 25 dies de retard

Els farmacèutics catalans passaran a cobrar amb 25 dies de retard

2 juliol 2014

Els farmacèutics catalans han cobrat el 2 de juliol 228,7 milions d’euros corresponents a les factures dels medicaments dispensats el març i l’abril d’aquest any. Aquest diners arriben a les farmàcies a través de l’ampliació del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) aprovat pel Govern espanyol i suposaran la recuperació de només un dels dos mesos d’endarreriment en el pagament que pateixen els farmacèutics des de principis d’any.

El proper 5 de juliol, segons el Concert vigent amb l’Administració, els farmacèutics haurien de cobrar la factura del mes de maig, però segons les previsions de pagament, els diners no arribaran fins a finals de mes, així és que continuaran patint retards: cobraran 25 dies després del que marca el concert i una mitjana de dos mesos després d’haver-los dispensat.

El Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat es va comprometre, en una carta enviada al Col·legi el passat 19 de juny, a recuperar aquest retard “si es produeix una nova ampliació del FLA abans d’acabar l’any” i a seguir pagant una factura mensual fins a finals de 2014, ja sigui a través del FLA o de “tresoreria pròpia”.

El procediment de pagament a través del Fons de Liquiditat Autonòmica és el següent: la Generalitat presenta les factures pendents de pagament al Ministeri, el Ministeri les aprova i paga directament als proveïdors.

2 de juliol Farmacèutics cobren les factures de març i abril (228,7 M€)
30 de juliol Farmacèutics cobraran previsiblement la factura de maig, de manera que continuaran acumulant gairebé un mes de retard en el pagament
Finals 2014/ Principis 2015 La Generalitat es compromet a posar-se al dia de pagaments amb una ampliació del FLA

Consulta la nota de premsa (via web institucional del Col·legi www.cofb.org)