L’evolució d’internet en els darrers anys ha propiciat l’aparició de nombroses eines que faciliten la difusió del coneixement i la creació d’entorns de treball col·laboradors. Aquest escenari ha posat en relleu l’existència de nombroses oportunitats perquè el farmacèutic d’atenció primària desenvolupi la faceta de microgestor del coneixement en l’elaboració de recomanacions d’ús adequat dels medicaments, l’avaluació del lloc que tenen en la terapèutica o la resolució de les consultes que diàriament li plantegen altres professionals sanitaris.
Al llarg de cinc hores, el taller “Aplicació pràctica de les eines 2.0 a la microgestió del coneixement farmacèutic d’atenció primària” que va acollir el Col·legi el passat 13 de juny, va donar a conèixer, en un entorn pràctic i interactiu, les eines més importants per respondre consultes i formular recomanacions farmacoterapèutiques, la difusió de tècniques de recerca eficient d’internet, la divulgació de fonts d’informació recomanades (incloent-hi les aparegudes amb l’evolució d’internet) i tècniques de gestió de la informació recopilada.
“Una de les tasques fonamentals del farmacèutic d’atenció primària és cercar, analitzar i difondre les evidències científiques relacionades amb aspectes de la prescripció farmacèutica i també assessorar i resoldre consultes dels professionals que treballen a l’atenció primària relacionades amb la prescripció i l’ús dels medicaments, productes dieteticoterapèutics i efectes i accessoris” explica Roser Vallès, vocal d’Atenció Primària del COFB i una de les coordinadores del curs, juntament amb Rosa Madridejos, vocal catalana de la Sociedad Española de Farmacéuticos de Atención Primaria (SEFAP).
En aquest curs el Carlos Oropesa, membre del comitè editorial del blog oficial “Farmacia de Atención Primaria” de la Sociedad Española de Farmacéuticos de Atención Primaria i farmacèutic d’atenció primària de l’àrea de gestió sanitària nord-est de Granada, va explicar d’una manera molt pràctica i didàctica quina és l’estratègia més adequada per resoldre demandes d’informació sobre medicaments, quines són les fonts d’informació bàsiques que s’han de conèixer, com utilitzar les noves fonts d’informació que ofereix internet (xarxes socials, blocs, etc.) i com es pot organitzar tota la informació perquè els farmacèutics estiguin actualitzats en els seus coneixements per ser eficients en la utilització del seu temps per a la cerca d’informació. “En el maneig d’aquests dos últims punts és on tenim menys experiència i és on els assistents van sol·licitar poder ampliar més els seus coneixement ja que la valoració dels continguts del curs va ser molt positiva i ens vam quedar amb les ganes de saber-ne més. Per aquest motiu intentarem fer una segona part del curs per aprofundir més en l’aprenentatge de la organització de la informació utilitzant les aplicacions que ens ofereix la xarxa d’internet i les xarxes socials” explica Vallès.
Aquest curs va estar organitzat conjuntament amb la Sociedad Española de Farmacéuticos de Atención Primaria (SEFAP).
Amb el patrocini de: