Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Els farmacèutics es formen en primers auxilis

Els farmacèutics es formen en primers auxilis

12 febrer 2015
"CPR training-03" by Rama - Own work. Licensed under CC BY-SA 2.0 fr via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CPR_training-03.jpg#mediaviewer/File:CPR_training-03.jpg

Pràctiques d’RCP
Font: Rama – commons wikimedia.org

La primera resposta davant d’una situació d’emergència amb risc vital per a les persones pot determinar la seva resolució. Els serveis sanitaris intenten adaptar-se a aquestes noves situacions, però quan es produeixen la majoria de vegades són les persones de més a la vora les que han d’actuar primer. El socorrisme inclou la prevenció d’accidents, la prevenció primària i la pràctica dels primers auxilis que cal prestar a la persona afectada (prevenció secundària). Saber oferir una ajuda eficaç a les persones que estan en situació d’emergència per afrontar els primers minuts decisius amb màxima seguretat és fonamental i per això cal assimilar els coneixements i les habilitats bàsiques dels primers auxilis. Amb aquest objectiu, el Col·legi va organitzar dos cursos de “Primers auxilis bàsics” adreçats a farmacèutics, tècnics i auxiliars de farmàcia. Van tenir lloc al COFB els mesos de novembre i desembre.

Diversos monitors titulats de la Creu Roja de Barcelona, experts en primers auxilis, van explicar als assistents com es poden identificar riscos de l’actuació i quines mesures adequades cal adoptar (PAS = protegir, avisar, socórrer), i també com detectar immediatament els signes i els símptomes per prevenir l’aturada cardíaca activant i fent un ús correcte del 112. També van ajudar als farmacèutics a identificar una aturada cardíaca o una obstrucció de la via aèria i a saber fer les maniobres adients. El curs es va completar amb l’aplicació de l’algoritme universal SVB (suport vital bàsic) i l’execució del domini de les tècniques de l’RCP (reanimació cardio-pulmonar). Així també, els assistents van poder conèixer els signes i símptomes de contusions, esquinç, fractures i luxacions i van poder adquirir coneixements per actuar davant de ferides, cremades i hemorràgies.

Cada curs, amb una durada de vuit hores lectives, va comptar amb classes teòriques i pràctiques de casos mitjançant simulacions. Els alumnes van poder practicar totes les tècniques, pas a pas, individualment i en conjunt.

Amb la col·laboració de:

creuroja