Estàs aquí: Inici > Món col·legial > La farmàcia, part activa del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona

La farmàcia, part activa del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona

10 novembre 2015
sessio-plenaria-consell-assesor-gent-gran

Sessió plenària del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona, del que forma part el COFB

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona és una de les 35 entitats i associacions que conformen el Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona. A finals d’octubre, va tenir lloc la seva primera sessió plenària d’aquest mandat municipal, en què es va destacar el paper dels farmacèutics en el projecte Radars, una iniciativa “molt assentada a la ciutat”, en paraules de l’alcaldessa, Ada Colau.

En aquesta sessió es van presentar les línies estratègiques d’actuació del govern per als propers anys, orientades a millorar els serveis destinats a garantir la seva qualitat de vida, com ara l’atenció domiciliària, els àpats socials o la teleassistència. Una segona línia estratègica del govern municipal abordarà la promoció del bon tracte a les persones grans, una línia que el que busca és combatre la violència i l’abandonament de les persones grans.

radars_farmacia

Logotiu identificatiu de les farmàcies que participen en el projecte Radars de l’Ajuntament de Barcelona

Les farmàcies de Barcelona es van incorporar a principis del 2014 al projecte Radars de l’Ajuntament de Barcelona, que vetlla per les persones grans que viuen soles a casa seva. El projecte contempla diferents modalitats de col·laboració per part del farmacèutic que van des d’informar de la possibilitat d’acollir-se al programa i comunicar situacions de risc relacionades amb la població diana fins a la possibilitat de realitzar seguiment farmacoterapèutic.

La defensa de les accions per afavorir un envelliment actiu, és també una de les línies que emmarcaran els plans municipals per a les persones grans. Una prioritats d’aquest govern és defensar el dret de les persones grans a un habitatge digne i a escollir el lloc de vida mentre els sigui possible. En aquest sentit, la línia de treball que ja ha encetat el govern és la promoció d’habitatges adaptats i facilitar la creació de cooperatives d’habitatge que construeixin pisos per a les persones grans.

Barcelona està treballant per complir l’estratègia que planteja l’ONU per esdevenir ciutat amiga de la gent gran, i de fet treballa activament en la Xarxa Internacional de Ciutats Amigables.

El Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona (CAGG) i els Consells de Gent Gran dels districtes volen promoure l’envelliment actiu i saludable de les persones grans, per millorar el seu benestar i construir una ciutat per a totes les edats.

Més informació i font de la notícia: Ada Colau destaca el paper de la gent gran com a protagonistes de la ciutat (via Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona)

Potser també t’interessa: