El passat dimarts 24 d’octubre va tenir lloc al COFB la Jornada Dermoexpert: Un viatge per la vida de la pell. Aquesta jornada constava de diverses conferències sobre les peculiaritats, necessitats específiques i cures de la pell en les diverses etapes vitals. A més, la jornada va incloure l’exposició d’un dels treballs finals de la primera edició del Programa Dermoexpert i també va servir per presentar-ne la segona edició.
A continuació, recollim un breu resum de cada conferència:
- “La pell i les emocions”, a càrrec de Sandra Ros, psicòloga adjunta del Servei de Dermatologia de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Aquesta conferència va abordar la connexió entre el cervell i la pell, i com tot el que ens passa en el terreny emocional s’hi acaba reflectint.
- “Benvinguda pell!”, a càrrec de la Dra. Esther Roe, dermatòloga pediàtrica del Servei de Dermatologia de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. La Dra. Roe va explicar que en néixer, la pell dels nadons s’enfronta a un medi totalment nou: l’aire lliure, les baixes temperatures, la presència de microorganismes, etc. La pell dels bebès és molt fràgil i immadura, però al mateix temps, compta amb una riquesa insospitada: un increïble capital cel·lular, fràgil i únic per tota la vida que és necessari protegir amb atencions especials i utilitzant productes de cura adaptats.
- “Pell, no t’aguanto”, a càrrec de la Dra. Esther Serra-Baldrich, dermatòloga coordinadora de la Unitat d’Immunoal·lèrgia Cutània del Servei de Dermatologia de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Aquesta conferència va abordar els problemes i canvis de la pell a l’adolescència. La no acceptació d’aquests canvis pot derivar en conseqüències greus, que comportin una baixa autoestima i marquin la persona de per vida. La correcta higiene i la hidratació és fonamental per la cura de la pell reactiva i canviant dels adolescents.
- “La flor de la pell”, a càrrec de la Dra. Amparo Rodríguez, dermatòloga. Després de l’adolescència, arriba una època més plàcida, de plenitud i bellesa. La pell ha assolit el contorn perfecte, el color i la textura ideal i està preparada per superar els alts i baixos de la vida. Però si volem conservar i prolongar aquest estat de bellesa l’hem de cuidar. Durant aquest període és molt important establir rutines diàries d’higiene i hidratació alhora que començar a aplicar tractaments addicionals que ens permetin establir les bases pel futur. En aquesta edat hem de començar a lluitar no només contra el temps, sinó també contra factors externs: contaminació, radiacions, etc.
- “Pell sàvia”, a càrrec de la Dra. Natàlia Ribé, especialitzada en medicina estètica. L’etapa de maduresa reflecteix les vivències i experiències que hem tingut al llarg de la vida. La Dra. Ribé va explicar que la pell a aquesta edat acumula tot el dany rebut amb el pas dels anys i també hi ha una sèrie de canvis fisiològics que inevitablement la condicionen. La pell cada vegada es torna més exigent i en aquesta etapa necessitarà tractaments molt complets i específics, ja que la sequedat i les arrugues són habituals.
Després de donar l’oportunitat al públic d’intervenir i plantejar qüestions sobre cada tema tractat, es va fer la presentació d’un treball final de la primera edició del Programa Dermoexpert. Elisabet Ponce, alumna d’aquesta edició, va explicar el pla de gestió integral de la categoria de cosmètica de la farmàcia on treballa. Tot seguit, Eulàlia Mateu, farmacèutica i directora del programa Dermoexpert, va explicar breument el programa i la metodologia de la segona edició.
Ja estan obertes les inscripcions de la segona edició del Programa Dermoexpert a la Farmàcia, que té com a objectius principals:
- Oferir una visió detallada de l’estructura, la fisiologia i les funcions de la pell
- Conèixer els diferents actius i formes cosmètiques i la seva utilitat en l’àmbit de la cosmètica
- Donar les eines necessàries per assessorar el client en el consell de productes de dermofarmàcia
La conferència que va tancar la jornada, titulada “Neuromàrqueting: com decideix el client en el punt de venda”, va explicar com el coneixement i l’aplicació de tècniques de neuromàrqueting és una oportunitat de millora i potenciació de vendes molt important, sense deixar de banda en cap moment el rigor professional i el coneixement científic. Martín Vivancos, director de programes de màrqueting a EADA Business School, especialista en l’anàlisi del comportament del consumidor, a més de consultor i conferenciant va ser l’encarregat de conduir la jornada.
La cloenda del curs va anar a càrrec de Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB i Aina Surroca, vocal de la Junta de Govern del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada.
Amb el patrocini de:
Altres edicions recollides al Blog: