Estàs aquí: Inici > Món col·legial > La importància de la gestió de categories en dermofarmàcia

La importància de la gestió de categories en dermofarmàcia

29 juny 2015

gestio categories dermofarmacia (1)La millor manera d’oferir productes de dermofarmàcia passa per una gestió òptima de categories. Per conèixer quines són les estatègies més adients, el Col·legi va organitzar un curs els dies 11 i 12 de maig.

D’aquesta formació se’n desprén que aquesta gestió, conjuntament amb la selecció de les marques que es volen treballar, l’espai que es vol dedicar i la gestió del lineal (emplaçament on s’exposen els productes a la farmàcia) són determinants de la importància que es vol donar a la dermofarmàcia dins de la farmàcia.

“Per poder diferenciar-se en dermofarmàcia, la farmàcia necessita tenir personal ben format en cosmètica. La formació és important però també la pràctica que s’aprèn dia a dia rere el mostrador” explica Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB i coordinadora d’aquesta formació. “Hem de saber conèixer els diferents tipus de pell, la composició dels productes, quina funció tenen i les textures per poder oferir un bon consell professional al pacient”. Per Bosch, la gestió interna de l’equip i de la farmàcia és tant important com la gestió del pacient: “apostar per fer campanyes o fer seguiment del consell dermofarmacèutic pot ajudar a millorar la qualitat del consell i aconseguir fidelització a la farmàcia”.

Al llarg de la formació, els alumnes van poder aprendre a optimitzar l’espai d’exposició de la farmàcia i les categories de venda lliure més importants i definir l’assortiment òptim -què, per a què i per què treballar determinades marques-. També com es fa una anàlisi DAFO de la farmàcia: punts dèbils, amenaces, punts forts i oportunitats, i a planificar, controlar i fer seguiment. Finalment, van conèixer com definir les estratègies eficients per oferir cosmètica a la farmàcia.

gestio categories dermofarmacia (2)

Asun Arias en un moment de la formació

El curs va anar a càrrec d’Asun Arias, sòcia i directora general d’Asun Arias Consultores, especialitzada en gestió per categories i RH a l’oficina de farmàcia, màster en gestió d’empresa i màrqueting per l’Instituto Directivos de Empresa, màster en intel·ligència emocional i coaching i professora de tres màsters internacionals al CESIF.

Amb la col·laboració de:

stada