Estàs aquí: Inici > Destacats > Nous farmacèutics es formen al Màster d’Ortopèdia

Nous farmacèutics es formen al Màster d’Ortopèdia

18 desembre 2013

Ja està en marxa al Col·legi la tercera edició del Màster d’Ortopèdia. “És l’únic cofb.131118-13Màster que es fa a Espanya amb crèdits europeus (ECTS) i és el que compta amb més hores presencials de formació”, destaca Montserrat Gironès, vocal d’Ortopèdia del COFB. També comenta que “combina coneixements teòrics d’anatomia, fisiologia, etc. relacionats amb l’ortopèdia amb també tota una part pràctica en què els alumnes treballen amb materials ortopèdics”. Dins de les pràctiques s’inclouen com a valor diferencial tallers per a la presa de mides, l’elaboració de plantilles, motlles d’escaiola… I hi ha sessions monogràfiques dedicades a col·lectius específics com gent gran o esportistes.

El Màster capacita el farmacèutic per elaborar, adaptar i dispensar correctament articles ortopèdics i per assessorar a l’usuari. Un 75% dels farmacèutics que l’han cursat estan exercint com a ortopedes.

El Màster d’Ortopèdia l’organitzen conjuntament el Col·legi i la Universitat de Barcelona i el dirigeix Concepció Amat, professora titular del Departament de Fisiologia de la Facultat de Farmàcia de la UB. Hem parlat amb alguns alumnes que estan cursant el Màster, que consta de 350 hores de classe, i això és el que ens han explicat.

Alexandre Nebot

Alexandre Nebot:
“Sempre hem mirat de cobrir totes les àrees de servei possibles a la farmàcia i també ho volem fer en el cas de l’ortopèdia, per això faig aquest Màster. La formació té una part pràctica important i també una part teòrica que crec que és necessària per entendre la complexitat del tema”.

Carmen Souto

Carmen Souto: “Vaig estar treballant a una farmàcia a La Coruña que oferia ortopèdia i és un camp que em va interessar molt. Per això i perquè crec que és una branca clara de futur per a la farmàcia he decidir cursar el Màster”.

Montse Serdà

Montse Serdà:
“Volia aprofundir en els coneixements d’ortopèdia per poder aplicar-ho a la meva farmàcia. Està augmentant molt la demanda tant d’ajudes com d’ortesis”.

Albert Rovira

Albert Rovira:
“Em sembla molt interessant que dins del professorat hi hagi diferents professionals depenent de l’àrea tractada. L’horari és molt intens però prefereixo les formacions concentrades perquè em puc organitzar millor”.