Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Novetats fiscals a la farmàcia (Fòrum MGOF)

Novetats fiscals a la farmàcia (Fòrum MGOF)

13 gener 2014

“Hisenda sempre fa alguna modificació i és millor que el farmacèutic estigui informat prèviament”, va començar dient Juan Antonio Sanchez, soci i coordinador general d’ASPIME, a la conferència Novetats fiscals a la farmàcia.

Durant l’any el Fòrum MGOF organitza diferents conferències relacionades amb els àmbits de gestió de l’oficina de farmàcia per tal que els farmacèutics puguin estar al dia.

L’acte, moderat per Joan Carles Serra, farmacèutic i director del Màster en Gestió de l’Oficina de Farmàcia del Col·legi (MGOF), va tenir lloc el 3 de desembre i va estar dividit en dues parts.

La primera, dedicada a parlar sobre les novetats fiscals, va debatre principalment la nova llei d’Emprenedors i Farmàcia, que pretén afavorir a les farmàcies que destinin part o tot el seu benefici generat a adquirir “elements nous de l’immobilitzat material o inversions mobiliàries afectes a activitats econòmiques”, com ara una reforma nova a l’immobiliari, nous equips informàtics i fins i tot l’adquisició d’un local; l’estudi d’oportunitats d’estalvi fiscal 2013 a la farmàcia i l’avanç de mesures fiscals al Projecte de Llei de Pressuposts Generals 2014 i la seva aplicació a la farmàcia.

Pel que fa a la segona part, que es va centrar en les actuacions dels inspectors de les oficines de farmàcia, va consistir en la revisió de les últimes actuacions d’inspecció fiscal 2013 a oficines de farmàcia, en les quals es van realitzar, entre d’altres coses, una verificació de les despeses deduïbles, una sol·licitud documents o justificants acreditatius i una comprovació de compravendes.