Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Per què farmacèutics, infermers i metges han fet el curs d’aromateràpia científica?

3 desembre 2013

Els olis essencials han ressorgit en les últimes dècades no només com a via cofb.131029-12d’estimulació dels sentits sinó també com a eina per tractar moltes patologies. El Col·legi ha acollit entre els mesos d’octubre i novembre un curs sobre Aromateràpia científica al qual han assistit diferents perfils de professionals sanitaris “per conèixer i aprofundir en els fonaments de l’aromateràpia i poder aplicar els olis essencials com a eina terapèutica, així com conèixer les diferents vies d’administració i posologies i evitar possibles toxicitats”, segons ens comenta M. José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del Col·legi i coordinadora de la formació.

L’aromateràpia és una branca de la fitoteràpia que utilitza olis essencials amb finalitats terapèutiques per via inhalatòria, tòpica i oral. Es tracta d’una teràpia natural basada en l’activitat terapèutica de les molècules bioquímiques que componen els olis essencials. Molt concentrats i bioquímicament definits, els olis essencials són eficaços en nombrosos i variats camps.

L’encarregada d’impartir la formació, patrocinada per Pranarôm, ha estat Laura Mestres, llicenciada en farmàcia i en ciència i tecnologia dels aliments, diplomada en Sanitat per la Universitat de Girona, formada en aromateràpia científica al Collège International d’Aromathérapie Dominique Baudoux, i responsable de formació a Pranarôm Espanya. Dins del programa la professora ha parlat de l’aplicació d’olis essencials en infeccions, dermatologia, dolor i trastorns de la circulació sanguínia, sistema digestiu i genitourinari i sistema nerviós.

Entre els alumnes del curs hi trobem farmacèutics però també metges, infermeres i investigadors. Els hi hem preguntat els motius pels quals s’han apuntat a la formació i de quina manera la volen aplicar:

encarna gomezEncarna Gómez, infermera de la Unitat de Cirurgia Ambulatòria de Sant Joan de Déu.

“L’aromateràpia ens pot ajudar a reduir l’estrès i això m’interessa en el meu àmbit de treball ja que les cirurgies generen molt sovint estats d’estrès a pacients i familiars. Alguns centres hospitalaris s’estan obrint a teràpies complementàries i aquest curs podria ser una porta d’entrada per aplicar l’aromateràpia en la nostra Unitat a l’Hospital”.

viviana grahit

Viviana Grahit, metgessa CAP Gaudí

“Formo part del Grup de Teràpies Alternatives de la CAMFiC i faig aquest curs per tenir més coneixements sobre com podria aplicar l’aromateràpia a la consulta. És un tema bastant desconegut per a la població encara però la utilització d’olis essencials amb finalitats terapèutiques funciona. M’agradaria poder fer algun taller pràctic més”.

gemma massana

Gemma Massana, farmacèutica comunitària

“M’interessen les diferents aplicacions de l’aromateràpia i crec que cada cop interessaran també més als pacients. Per això he fet aquest curs, per complementar el servei que dono a la farmàcia. I també perquè volia saber més sobre aquesta qüestió”.

pere domingoPere Domingo, metge ABS Sant Rafael

“Havia fet un curs molt curt sobre aromateràpia prèviament i volia aprofundir en el tema. Amb la pràctica he vist que l’aromateràpia funciona i que es pot aplicar a la consulta. Alguns dels olis que he provat són l’oli d’arbre de te, el de lavanda o el de citronella. L’absència d’efectes secundaris pot ser un avantatge. Considero que ha d’haver-hi una medicina que uneixi les diferents teràpies i que no hauria d’haver-hi confrontacions”.

sonia magan2Sonia Magan, farmacèutica comunitària

“A la farmàcia està creixent el nombre de persones que pregunten per teràpies naturals i volem donar un consell professional i treballar aquest camp. Per això i perquè personalment és tema que m’interessa he fet aquest curs: per saber quins olis es poden aplicar i diferenciar-los i utilitzar-los en funció de cada patologia.”

monica banchilleria

Mònica Banchilleria, dentista

“Vull donar alternatives als pacients i l’aromateràpia és una via nova que puc afegir. Em volia formar adequadament per poder fer-ho i per això faig aquest curs al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona”.

Amb el patrocini de:

PRANAROM

Un comentari

1. L’aromateràpia és un món en què quan hi entres en profunditat et sorprèn! A la nostra farmàcia ja fa temps que l’aconsellem i cada dia tenim més consultes sobre l’eficàcia dels olis essencials a nivell terapèutic.
    A mi en particular m’encanten les sinèrgies!
    És imprescindible provar-ho un mateix per tal d’assolir confiança i poder-ho transmetre.
    Felicitar als laboratoris pranarom per les formacions que ens proporcionen!