Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Reaccions a l’informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència

Reaccions a l’informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència

23 octubre 2015

El passat dimecres, 21 d’octubre, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) va publicar el Estudio sobre el Mercado de Distribución Minorista de Medicamentos en España on es qüestionava, un cop més, l’actual model de farmàcia i es plantejaven propostes com la venda de medicaments sense recepta fora del canal farmacèutic.

TV3Pla

El vicepresident del COFB, Francesc Pla, fent declaracions per TV3

Les reaccions a aquest anunci han arribat des de tots els estaments de la Sanitat. El conseller de Salut, Boi Ruiz, va declarar al Telenotícies Migdia de TV3 d’ahir dijous que “ens reafirmem en aquest model de farmàcia i en què la farmàcia és un agent de salut i, el medicament, un producte que fan servir els agents de salut, no un producte que es pot comercialitzar com si fos un producte de consum qualsevol”. Per la seva banda, Francesc Pla, vicepresident del Col·legi, va explicar al mateix mitjà (minut 29’) que no es té en compte els efectes que poden tenir sobre els pacients aquestes propostes, com per exemple les interaccions entre medicaments. L’Agència Catalana de Notícies, El Punt Avui, Directe.cat i Eixdiari també han recollit declaracions de Pla al respecte.

Pel que fa al Ministeri de Sanitat, el mateix dimecres va emetre una nota de premsa on afirmava que defensava el model de farmàcia “com a garant de la salut pública”, doncs amb “aquest sistema es garanteix un alt nivell de protecció de la salut, atenció professional i una assistència al servei del pacient per sobre de qualsevol altre interès”. Accedir a la nota de premsa.

El Consejo General de Farmacéuticos també va emetre el mateix dia un comunicat en què va manifestar que els models regulats de Farmàcia – com l’espanyol – han estat ja analitzats i motiu de diverses sentències pel Tribunal Europeu de Justícia, en les quals s’ha establert que aquesta regulació “està justificada en ser beneficiosa per als ciutadans i el sistema nacional de salut”. Accedir al comunicat.

El Col·legi seguirà defensant aquest model, sempre amb arguments que tenen a veure amb els pacients i que han d’anar més enllà de qualsevol interès econòmic, a més de seguir treballant per incrementar el valor afegit que aportem des de les farmàcies a la salut de la societat. Actualment el 99% de la població compta amb una farmàcia al seu lloc de residència i amb una atenció d’excel·lència a càrrec de professionals sanitaris, fet que ens converteix en una de les xarxes sanitàries més accessibles. A Catalunya som més de 5.200 farmacèutics els qui exercim en la farmàcia comunitària per garantir que això sigui així.