Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Tertúlia d’actualitat: dolor crònic des de la farmàcia (vídeo entrevista)

Tertúlia d’actualitat: dolor crònic des de la farmàcia (vídeo entrevista)

21 febrer 2017

Tertúlia d’actualitat: dolor crònic des de la farmàcia from COFB on Vimeo.

El dolor crònic és, probablement, segons investigadors de l’Hospital del Mar, la principal causa de discapacitat a Europa. D’aquest tema es va parlar a la Tertúlia d’actualitat que va acollir el Col·legi el passat 25 de gener, en el marc de la qual Antonio Montes, cap de Secció de la Unitat del Dolor de l’Hospital del Mar – Parc Salut Mar, va obrir el debat a com es pot gestionar el dolor crònic des de la farmàcia comunitària.

cofb.170125-04

Antonio Montes, cap de Secció de la Unitat del Dolor de l’Hospital del Mar – Parc Salut Mar

Al vídeo de l’inici, el doctor respon breument a qüestions relacionades amb el dolor crònic, com quines caracterísiques i tipus existeixen, quins mites existeixen al voltant del seu tractament i quin paper pot jugar el farmacèutic. “Cada cop són més els pacients d’edat avançada que tenen un major nombre de tractaments, per això és important conèixer les característiques de la persona, els fàrmacs que pren i evitar que altres medicaments puguin ser contraproduents en quant a la toxicitat i la seguretat.Aquí el paper del farmacèutic és clau, doncs és el que està en contacte amb el pacient”, explica Montes.

Properes tertúlies d’actualitat:

• Desmitifiquem els antibiòtics: causes i conseqüències 26/04/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016) INSCRIU-TE
  • Càncer i epigenètica 24/05/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016). INSCRIU-TE
cofb.170125-19

Durant la Tertúlia es va va obrir el debat a com es pot gestionar el dolor crònic des de la farmàcia comunitària

Amb el patrocini de:
logo Esteve