Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > 29 d’octubre: Dia de la Psoriasi i l’Artritis Psoriàsica

29 d’octubre: Dia de la Psoriasi i l’Artritis Psoriàsica

29 octubre 2015

Acció Psoriasi i els professionals sanitaris volen “activar” els afectats amb motiu del Dia de la Psoriasi i l’Artritis Psoriàsica

Avui, 29 d’octubre, es celebra el Dia de la Psoriasi i l’Artritis Psoriàsica, una patologia que afecta a més de 170.000 persones a Catalunya i a més d’un milió a Espanya. La celebració d’enguany, sota el lema Confiança. Acció, Canvi, té com a principal objectiu aconseguir donar més visibilitat a la psoriasi i l’artritis psoriàsica , que es conegui l’impacte que tenen ambdues patologies en la vida dels afectats però sobretot pretén “activar” al pacient per tal que millori en la seva patologia.

R_DiaTituloHastagsTal i com mostren els resultats de l’estudi Anàlisi de l’impacte físic, emocional i sociosanitari de la psoriasi, realitzat per l’associació Acció Psoriasi a més de 1.000 pacients, el suport i la interrelació entre els pacients a través de l’associació, afavoreix una millor actitud del pacient cap a la seva malaltia. És per això que en aquesta efemèride, Acció Psoriasi ha reforçat algunes eines de les que ja disposa – Facebook i Twitter – i n’ha impulsat de noves, entre les quals es troben la plataforma NuestraPsoriasis.org com a punt de trobada dels pacients, la App MiPsoriasis, per fer-ne un seguiment  o Tàndem, un servei d’atenció individualitzada.

L’acte central de la celebració d’Acció Psoriasi tindrà lloc a la seu del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat el divendres 30 d’octubre i es duran a terme, durant el mes de novembre, jornades informatives per a pacients amb reconeguts professionals sanitaris que abordaran tots els aspectes de la patologia adreçades als pacients en diverses ciutats de l’Estat espanyol.

14460151595_ca40840e34

Exposició “Psoriasis: La Verdad al Desnudo”

Aquesta és una mostra del prestigiós fotògraf Ralf Tooten, i recull dinou fotografies de pacients amb psoriasi de diferents parts del món que s’atreveixen a descobrir la seva pell.

L’objectiu d’aquesta exposició és donar a conèixer la realitat dels qui han de conviure amb la psoriasi i conscienciar la societat de l’impacte físic i emocional que suposa, per intentar reduir-ne els estigmes associats.

Per veure les imatges de la mostra feu click AQUÍ

Coincidint amb el Dia Mundial es desenvoluparà una campanya en xarxes socials per posar “altaveu” a la psoriasi i l’artritis psoriàsica.  Allà es recolliran els missatges dels pacients i tots aquells que vulguin sumar-se a la iniciativa a Twitter o Facebook mitjançant el hashtag #psoriasishablemosalto, o a través d’aquesta web. El 29 d’octubre “es faran arribar alt les frases escrites”. La campanya es fa en col·laboració amb Janssen.

twitterTots els actes de celebració del Dia Mundial de la Psoriasi i l’artritis psoriàsica 2015 es podran seguir a través dels hashtags #confiopso, #actuopso i #cambiopso, d’acord amb els missatges de la campanya internacional en xarxes socials de la Federació Internacional de Associacions de Pacients de Psoriasi: #ihopepso, #iactpso i #ichangepso.

Per a més informació, consultar el web d’Acció Psoriasi.

Els farmacèutics reiteren el seu compromís amb els pacients i, en el marc del conveni de col·laboració entre el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona i l’associació de pacients Acció Psoriasi, seguiran recolzant la difusió de campanyes que ajudin a millorar la seva qualitat de vida, com per exemple la Setmana de la Psoriasi i l’Artritis Psoriàsica .

La psoriasi, explicada al nostre web de salut (via Farmaceuticonline).

World Psoriasis Day 2015